Premium

'Het gezellige thuis' van Leen Bakker en meer campagnes

Verder rapt Frans Bauer voor Uber Eats, wil TUI jetlags tegengaan en presenteert Defensie een nieuwe lichting 'Dienjaarders'.

Leen Bakker mikt samen met Persuade op 'bredere doelgroep'.

Leen Bakker mikt op bredere doelgroep

Hoe maken we van Leen Bakker weer een relevant en eigentijds merk met aantrekkingskracht voor een bredere doelgroep? Dat was de vraag aan reclamebureau Persuade, dat sinds begin dit jaar op vaste basis voor de woonwinkel werkt. Leen Bakker is naar eigen zeggen al honderd jaar de woonwinkel voor bedden, banken, stoelen en accessoires en het wordt nu tijd om zich als zodoende te positioneren. De eerste campagne van de hand van Persuade werd eerder deze week gelanceerd.

Naast de campagne ontwikkelde Persuade een nieuwe visuele identiteit en een nieuwe merkstrategie 'met een sturende, energiegevende merkbelofte' voor de woonwinkel. In de merkcampagne zien we hoe de banken en bedden van Leen Bakker de basis vormen voor 'een gezellig thuis waar geleefd mag worden'. 'Een warme plek waar je graag samen met bent familie en vrienden. En samen geniet. Dat is wat we laten zien in de campagne', aldus Persuade. 

Alles moet zodoende samenkomen in de nieuwe pay-off 'Welkom thuis. Leen Bakker'. De campagne (productie: Czar) wordt op televisie, radio, social media, de winkelvloer en in folders uitgerold.

Met de nieuwe koers neemt Leen Bakker afscheid van de vorige campagne 'Leen, da's design voor iedereen', die in 2018 door reclamebureau Alfred in het leven werd geroepen.

Een rappende Frans Bauer voor Uber Eats

Volkszanger Frans Bauer is te zien en horen als rapper in de nieuwe merkcampagne van Uber Eats. Het is de eerste campagne van het foodbezorgbedrijf in Nederland. 

De campagne 'Eerst iets lekkers' is ontwikkeld door reclamebureau We Are Pi en bedoeld om de naamsbekendheid van de app voor maaltijdbezorging in Nederland te vergroten. De campagne draait om het herkenbare idee dat iedere situatie nét iets beter wordt door iets lekkers te eten. 

We zien een rappende Bauer rondom situaties als een stressvolle dag op kantoor, frustraties bij het in elkaar zetten van meubels en tranen bij het einde van een tv-serie - en bij dat alles moet een bezorging van Uber Eats het verschil maken. 

De campagne wordt uitgerold via social media, online video en outdoorkanalen. Ook zijn er samenwerkingen met diverse influencers. 

Credits:
Director Marketing Uber & Uber Eats DACH & Netherlands: Franziska Walter 
Head of Marketing Uber & Uber Eats Netherlands: Thomas van Ardenne
Global Creative Director: Florentijn Diepeveen
Agency    
Chief Creative Officer: Rick Chant
Group Creative Director: Daan van Dam
Art Director: Jonay Urbina
Copywriter: Tim Menko
Senior Strategist: Maaike Kessels
Account Management: Patrick Garvey, Caitlin Dorling, Roos Verheyen
Agency Producer: Javier Perroud, Stephanie Whitehead
Production    
Director: Gijs Veerhoek
Production Company: Scoville
Producer: Sanne Stoker
'Erstmal Essen'-campagnebeelden: Scholz & Friends, Tony Petersen Films
Music supervision & production, artist handling and audio post: Amp Amsterdam
 

Het 'dienjaar' van Defensie

In de nieuwe campagne van Defensie wordt het zogeheten Dienjaar niet gepositioneerd als baan maar als 'unieke ervaring'. Het vorig jaar gelanceerde Dienjaar is bedoeld om meer jongeren met Defensie in aanraking te laten komen. 

De interesse onder jongeren voor Defensie stijgt en van de eerste lichting Dienjaarders koos 80% ervoor om bij de organisatie te blijven werken, aldus Defensie. Daarom is het nu zaak om 'door te pakken'. 

Defensie: 'We laten zien wat je tijdens het Dienjaar zoal meemaakt. Echte momenten, zowel de mooie als de minder mooie. Op die manier blijven we geloofwaardig en hopen we aan te sluiten op de belevingswereld van jongeren. Of je nu bij Defensie blijft, het Dienjaar is altijd een mooie ervaring waar je de rest van je carrière de vruchten van plukt.'

Het betreft een van de laatste campagnes van de hand van arbeidsmarktcommunicatiebureu SteamTalmark. Defensie maakte recent bekend na twaalf jaar te zijn overgestapt van SteamTalmark naar de bureaucombinatie Dentsu Creative, Radancy, MediaMonks en N=5. Een uitgebreide pitch ging hieraan vooraf. 

De campagne wordt uitgerold in outdoorkanalen rondom mbo-scholen, social media, bioscoop en online video. 

Credits:
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Defensie: Leontine Messaoudi-Dakriet, Jord Verheij, Jay Tahloe, Lex van Engelen
Bureau: SteamTalmark
Creatie: Èwa Oduguwa, Maarten Kuipers, Jolien Kappert, Laura Bording, Demy Sapthu
Account: Rick Geven, Kelly Klinkhamer
Strategie: Gijs de Jong
Vormgeving: Martin van Triest, Meip Wijn
Muziek: Jules Brand
Fotografie: Bas Duijs
Productiemaatschappij: Kaaps Film
Regie: Jeske Maas
Assistent regie: Eelco de Winter
Producer: Lisa Post
Assistent producer: Danique van den Assem, Britt Hulpas
DOP: Olaf Tijhuis
AC: Karel Schepp, Niels Barendregt, Ruben van den Hooff
2nd AC: Finn Overes
Gaffer: Tom Lems, Jason Doerbali
Best Boy: Bence Te Riele
Edit: Olaf Tijhuis, Niels Barendregt, Tom Lems
Grading: Tom Lems
Animatie: Jason Doerbali
Sound: Klevr sounddesign
 

TUI wil jetlag tegengaan

Omdat een jetlag het begin van een vakantie aardig kan verstieren, lanceert TUI samen met voedingsdeskundige Elly Kaldenberg en HelloFresh de campagne 'Meals against Jet Lag'. Het betreft een stappenplan en box met vijf maaltijden die je kunt bestellen bij de foodbezorger.

Het idee en de campagne zijn bedacht en ontwikkeld door reclamebureau The Family. 'Uit recent onderzoek onder TUI-klanten in België en Nederland blijkt dat maar liefst 40% van de vakantiegangers weleens last heeft gehad van een jetlag; een grote groep mensen geniet dus niet maximaal van het begin van hun vakantie. Met deze campagne willen we iets betekenen voor die groep', zegt Eduard van Bennekom, creative director van The Family. 

Het idee is gebaseerd op internationaal onderzoek van Northwestern University, waaruit blijkt dat een jetlag kan worden geminimaliseerd met een op maat gemaakt voedingsplan. Zodoende is de samenwerking met voedingsdeskundige Elly Kaldenberg opgezocht. Kaldenberg: 'Als je naar een andere tijdzone vliegt, kunnen de etenstijden op locatie voor jouw maag en darmen nog midden in je oorspronkelijke biologische nacht vallen, met een vervelende jetlag als gevolg. Door je voedingspatroon van tevoren stapje voor stapje aan te passen, kun je de effecten van een jetlag aanzienlijk verminderen.'

Op tui.nl/jetlag kunnen reizigers een eigen plan samenstellen om vervolgens vijf dagen voor vertrek elke dag iets eerder of later te gaan eten - afhankelijk van waar ze naartoe vliegen. De begeleidende campagne wordt in Nederland en België via diverse online- en printkanalen.

Credits:
Klant: TUI (Roosmarijn Quartier, Ana Henriques, Shagha Mehrasa)
Concept & campagne: The Family Amsterdam
Productiemaatschappij: Ministry of Frames
Soundstudio: Soundsright
PR: MBSY
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie