Faberyayo bezingt iconische producten voor jarig MediaMarkt
MediaMarkt bestaat 25 jaar en viert dit met een campagne waarin de kijker wordt meegenomen op een trip down memory-lane. Van discman tot pc en van tondeuse tot drone, het komt allemaal langs in de ‘Lang Zal je Beleven’-campagne, gemaakt door VML. Faberyayo (Pepijn Lanen) zorgde voor de bijpassende soundtrack.
De 360°campagne loopt in Nederland op televisie, online, radio, digital out of home (DOOH), flyers (print en digitaal), social en in de Nederlandse winkels van MediaMarkt. Ook de medewerkers van de keten worden in de bloemetjes gezet tijdens een speciaal event, georganiseerd door VML.
Credits
Client: MediaMarkt
Client contact: Caganur Uctu, Daan Langstraat, Sofie De Beus, Janny Dewalens
Agency: VML
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Kasper Janssens & Arjen Tarras
Creatives: Emmy Beijk, Kim Alers, Sharon Goldstoff
Copywriters: Tijs Dejonckheere, Olaf Meuleman
Art Directors: Mathijs Bettens, Thomas Thysens
Account team: Floris Van de Weg, Lisa van Cappellen, Pieter Van Schil, Jessica Jacobs, Molly Waeytens, Lotte Munnik
Strategy: Sanne Knoben
Design: Davy Dooms, Samuel Allemand, Timothy Helmer, Lars Hiele
Agency Production: Audrey Dierkcx, Ingeborg Van Hoof
Motion Design: Jérémie Mavanga, Andreas De Ridder
Sound design: Menno Van Riet
Production Company: 10/10
Director: Ivan Boljat
Music: Pepijn 'Faberyayo' Lanen
Toeslagontvangers staan centraal
Toeslagen. Tegenwoordig vooral bekend van de ‘Toeslagenaffaire’. Terwijl zes miljoen Nederlanders er gebruik van maken en niet zonder kunnen. De nieuwe campagne van Dienst Toeslagen, die voor het eerst ook op tv is te zien, wil mensen eraan herinneren dat toeslagen bedoeld zijn als steuntje in de rug. Havas Lemz maakte de campagne, waarin vier mensen die toeslagen ontvangen hun verhaal vertellen.
Merien Kunst, creative director bij Havas Lemz, vertelt: ‘We wilden graag werken met mensen die toeslagen ontvangen en daarover wilden vertellen. Die vonden we in Crystel, Clifford, Maaike en Sjaak. We hebben hen thuis opgezocht en gefilmd tijdens hun dagelijkse routine. Regisseur Safi Graauw filmde ook korte interviews waarin zij, zonder specifiek script, hun eigen verhaal vertellen. Daarvan hoor je fragmenten terug in de tv-commercial. Verder is van elke persoon iets meer achtergrond te zien in korte online video’s.’
Het doel van de campagne is om drempels voor het aanvragen en aanpassen van toeslagen weg te nemen. De communicatie valt binnen het lopende campagnethema ‘Check. Pas aan. En door’ en wordt verder uitgerold in radio, online en outdoor.
Credits
Klant: Ministerie van Financiën, Dienst Toeslagen
Verantwoordelijk bij klant: Laurens Jan de la Sablonière, Joost Geerts, Frederique Vermeij, Regine Alewijnse
Bureau: Havas Lemz
Gedragsbureau: Duwtje
Media: Initiative
Regie: Safi Graauw
DOP: Zeeger Verschuuren
Fotografie: Kris Pouw
Production company: Pumpkinspice
Executive Producer: Michelle van Huisstede
Producer: Vera de Bode
Casting Research: Eva Vijselaar
Voice: MacLoud
Sound & muziek: Soundsright
Editor & online: Demi Wesselo
Grading: Captcha
Steen, papier, schaar
Škoda heeft een nieuw model: de Elroq. Om hier meer bekendheid aan te geven, ontwikkelde Selmore samen met DotControl de activatiecampagne ontwikkeld: Elroq, paper, scissors! Dit is een interactieve game waarbij mensen online het tegen elkaar opnemen en kans maken op het rijden in een gloednieuwe Škoda Elroq.
In de huidige automarkt wordt de ene na de andere elektrische auto geïntroduceerd. Voor Škoda dus zaak om op te vallen. Door middel van ‘hand gestures’ herkent de webcam handgebaren en kunnen deelnemers tegen elkaar strijden. Ook zijn er verborgen trucs om extra punten te verdienen. De finale wordt gespeeld op 1 november
Credits
Verantwoordelijke bij Škoda: Joost de Kanter, Tessa Missler, Emma van Breen
Bureaus: Selmore Creative Agency & DotControl
Regenboog
De KNVB heeft een campagne gelanceerd rondom de Azerion Vrouwen Eredivisie. In de video staat een remake van Rainbow in the Sky van DJ Paul Elstak centraal. Dit keer geen happy hardcore maar een ballad gezongen Mara Julia. De KNVB wil vooral meisjes en jonge vrouwen inspireren. ‘Een ‘regenboog hoog in de lucht’ om naar op te kijken. Dit past naadloos bij de ambitie van de Azerion Vrouwen Eredivisie: een plek waar gelijkwaardigheid voorop staat, zowel binnen als buiten de lijnen’, aldus de sportkoepel.
De videoclip bij deze nieuwe versie van ‘Rainbow in the sky’ moet laten zien hoe de Azerion Vrouwen Eredivisie jonge meiden inspireert om groot te dromen. Op vrijdag 25 oktober, voor de wedstrijd van het Nederlands elftal vrouwen tegen Indonsie, zingt Mara Julia het lied in stadion De Vijverberg in Doetinchem.
Credits
Opdrachtgever: KNVB
Eefje Janus: Commercial lead Azerion Vrouwen Eredivisie
Daan Schippers: Sr. Persvoorlichter KNVB
Rick van Loo: Contentspecialist Azerion Vrouwen Eredivisie
Mandy de Boer: Contentspecialist Azerion Vrouwen Eredivisie
Bureau: Teamplayers
Ilja Dijkstra: Projectlead Azerion Vrouwen Eredivisie
Pieter Kuijpers: Propositie en positionering Azerion Vrouwen Eredivisie
Freelance: Jorik Tilstra (creatieve denkkracht voor wereldverbeteraars): Creative director & copywriting
Xenos zet AI in voor Halloween
Halloween komt eraan en heeft de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen. Xenos heeft veel producten om het huis of een feestje in Halloween-sferen te brengen en maakt dit duidelijk in een door AI-gegenereerde video, gemaakt in samenwerking met Jump Retail en het contentbureau Trojan Monkeys. Door de inzet van AI zijn bijna alle creatieve aspecten van de video geautomatiseerd en gepersonaliseerd voor de Halloween-sfeer.
Credits
Opdrachtgever: Xenos
Trojan Monkeys: Auke van Rossum en Pablo van den Berg
Jump Retail: Ernst-Jan Smids, Debra Al
@xenos_nl Het griezelseizoen is hier! 👻 Voor de meest spooky versiering of de lekkerste snacks, kun je bij ons terecht. 🍭🕷️ #xenosnederland #halloween #spookyseason ♬ original sound - Xenos_nl
NordVPN laat mensen schrikken tijdens ADE
‘Oh, dat dit mij overkomt!’. Of: ‘Daar schrik ik heel erg van, daar ben ik me niet van bewust!’. Dat waren volgens NordVPN enkele reacties van bezoekers van het Amsterdam Dance Event op een campagne van het bedrijf. Honderden bezoekers werden verleid door een aanbod van gratis tickets en scanden een QR-code met hun mobiele telefoon. In plaats van de beloofde tickets werden zij doorgestuurd naar een beveiligde landingspagina van NordVPN, waarop een waarschuwing te vinden was.
NordVPN is een aanbieder van virtuele privénetwerken voor persoonlijk gebruik. Het bedrijf wil meer bewustzijn met betrekking tot fraude door het scannen van valse QR-codes creëren.