Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken brengt legendarische slogan Biertje? terug

Voor het eerst in 2,5 jaar heeft Heineken Nederland een nieuwe campagne, gemaakt door Cloudfactory en Publicis, met het krat in de hoofdrol.
Heinekens Biertje? is terug
Heinekens Biertje? is terug
Heinekens Biertje? is terug
Heinekens Biertje? is terug

In de nieuwe Heineken-campagne, die vandaag van start gaat, staan de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal, aldus het biermerk. De ‘ster’ van de nieuwe campagne is het Heineken-krat, terwijl de legendarische slogan Biertje? een comeback maakt.

related partner content for mobile comes here

Josefien Olij, marketingmanager Heineken Nederland, zegt dat het Nederlandse gebruik van het kratje bier bijzonder is. 'In de nieuwe reclame laten we zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest - en nog steeds zijn - van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een "krattenland", er zijn maar liefst 4.6 miljoen Heineken-kratten in omloop en het krat is onze meest verkochte en duurzame verpakking.' Bovendien kent de krat tal van alternatieve toepassingen; als bijzettafel in de huiskamer, als kruk of als fietsmand.  

Ook de slogan Biertje? is terug van weggeweest en onderdeel van de nieuwe campagne. David Lette, marketingdirecteur Heineken Nederland: 'Biertje? nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we verbinding, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Het is mooi om daar met ons product - of dat nu alcoholhoudend of alcoholvrij is - een rol in te kunnen spelen.”

De campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, gaat live via de social media-kanalen van Heineken en is vanavond ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. 

Komende woensdag verschijnt er een langer interview met David Lette, Josefien Olij en Sandrine Huijgen, creative partner van Cloudfactory, op Adformatie.nl. Bekijk de nieuwe commercial hier:

De ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat
De ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
AA

Hoeveel doden per jaar vallen er eigenlijk door deze harddrug?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in