Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant komt met campagne op basis actuele redactionele content

Dear is het nieuwe bureau van de Volkskrant en ontwikkelde de campagne.
Volkskran t
Volkskran t

De Volkskrant begint vandaag de nieuwe campagne ‘Lees je in. de Volkskrant’ die laat zien dat het nieuwsmedium brengt wat je wil weten én leuk vindt om te weten. De crossmediale campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het nieuwe leidende creatieve bureau van de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het ‘hoe’ en het ‘waarom’ achter de nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant kan de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept worden.

De nieuwe campagne gaat vandaag van start, op dezelfde dag dat ook de nieuwe hoofdredacteur van de Volkskrant, Pieter Klokbegint.

Dear kreeg de opdracht om een ‘big idea’ te ontwikkelen, dat het relevante onderscheid van de Volkskrant versterkt en laat zien dat de krant ook digitaal achtergronden en verdieping biedt. Dit idee is vertaald naar een digital first campagne met focus op huidige en nieuwe lezers, om hen te activeren de Volkskrant app te downloaden en de krant vaker digitaal te lezen. Radio, print, online en social media zijn de mediakanalen.

Robin Zuiderveld, creative partner bij Dear: 'De zin "Lees je in. de Volkskrant" is op twee manieren te lezen; een kleine tekstuele knipoog waarmee we ook de luchtige kant van de krant laten zien. De Volkskrant kies je immers niet alleen omdat je wilt weten wat er speelt en wat de achtergronden zijn, maar ook voor je ontspanning en plezier. Je inlezen gaat natuurlijk verder dan alleen het consumeren van geschreven artikelen. Ook de sprekende fotografie, verhelderende video’s en podcasts van de digitale Volkskrant dragen daaraan bij.' 

Credits

Dear

Creative Directors: Robin Zuiderveld, Marq Strooy
Copywriter: Robin Zuiderveld
Art Director: Boris Peters
Designer: Boris Peters
Brand Lead: Natasja van de Salentein
Producer: Lieke van Wijck
Strategy Director: Willem Nas

 De Persgroep
Strategy & Concept Manager: Frans Pootjes
Campagne Managers: Simone Rietveld & Robin Hoolwerf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Guus Ottens

Tijden zijn veranderd. Ik hoor het u zeggen. Maar wat een magere campagne is dit dan? Waar is het onderscheidend vermogen? Ik denk met weemoed terug aan de ’Knoop’ campagne uit de jaren ’80.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in