Overslaan en naar de inhoud gaan

Kidsweek lanceert back-to-school-campagne

Boodschap aan kids: het lezen van jouw eigen krant kan handige voordelen opleveren.
Een compleet verwarde vader
Een compleet verwarde vader
© Kidsweek
Een compleet verwarde vader
Een compleet verwarde vader
© Kidsweek

Kidsweek, de kinderkrant die de doelgroep 7-12 jaar bedient, lanceert een back-to-school-campagne. Daarin laat Kidsweek aan kinderen zien dat het lezen van jouw eigen krant handige voordelen kan opleveren. De campagne trapt af met een commercial die reeds op televisie te zien is.

related partner content for mobile comes here

De bedoeling van de campagne is ook om kinderen de content van Kidsweek te laten ervaren. Bij de start van het schooljaar wordt dit gedaan door de krant in een oplage van 350 duizend stuks onder 3.500 basisscholen te verspreiden, maar ook online richt de campagne zich specifiek op de content.

Kidsweek Back to School commercial 2019

Data-analyse

Uit de data-analyse die MediaScience voorafgaand aan de campagne heeft gedaan bleek namelijk dat er een duidelijk verband zit tussen de bezoekers van de website (specifieke content voor kinderen) en de conversie naar abonnementen afgesloten door de ouders. Director marketing bij Kidsweek, Floor Denekamp: 'Vanuit dit inzicht is er in de conversie-campagne voor een nieuwe aanpak gekozen waarin de content van Kidsweek leidend is.'

Kinderen in de leeftijd 7-12 jaar gebruiken grotendeels het device van hun ouders, zegt Denekamp. 'Hierdoor identificeren we ouders van kinderen in deze leeftijdscategorie. Hiermee bouwen kinderen die kidsweek.nl bezoeken een database op met een geverifieerde doelgroep van ouders/verzorgers (zonder waste) voor de campagne.'

De commercial is te zien bij de NPO rond uitzendingen van ZAPP en op Nickelodeon. Online loopt de campagne o.a. op YouTube, Facebook, Instagram en Google.

Credits:

Klant: Young & Connected (Kidsweek)

Verantwoordelijk bij klant: Floor Denekamp, Tineke van Bakel 

Creatie: MediaScience

Media: MediaScience

Director: Nicolaas Kroone

DOP: Wouter Boes

VFX: Rolf van Slooten + Hylke Banga

Grading: Bart Voorsluis

Producer: Mitchell R. Duffree

Sound: LAB3

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in