De stichting wil duizenden mensen inspireren om op één van de dertig deelnemende SportCity clubs tussen 16:00 en 00:00 uur te gaan spinnen op de beats van Slam. Het doel is om samen een half miljoen euro bij elkaar te fietsen voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen.
Dertig glow in the dark-spinninglocaties
Tijdens de Countdown week van 20 tot en met 23 maart houden de dj’s’s van Slam samen met tientallen bekende gasten vier dagen lang een spinningfiets draaiende in de studio om aandacht voor de actie te vragen en zoveel mogelijk geld op te halen.
Op 23 maart vindt het Spin for Life event plaats. Dertig SportCity clubs, van Groningen tot Maastricht, worden dan omgetoverd tot glow in the dark-spinninglocaties waar duizenden mensen zich gezamenlijk gaan inzetten voor het goede doel. Alle SportCity clubs worden via een livestream aan elkaar verbonden. Presentator Tim Senders verzorgt de presentatie.
Spinnen voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen.
Vanuit de centrale hub (SportCity, Wibautstraat Amsterdam) maakt Slam die dag live radio. Deelnemers spinnen een of twee uur met vrienden en familie, en bedrijven kunnen ook meedoen als business team. Iedereen is welkom, ook mensen die geen lid zijn van SportCity. Iedereen die meedoet, haalt donaties op voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen.
Wervingscampagne
De campagne is zichtbaar in dagbladen, magazines, online, social, radio, bioscoopreclame, SEA en via de owned media van de vier organiserende partijen. DPG Media, Mediahuis en Jean Mineur Mediavision leveren een bijdrage aan het project door kosteloos mediaruimte aan te bieden. Abovo Maxlead, partner van Fight cancer, coördineert de campagne en verzorgt de social en SEA campagnes van Fight cancer. Ook Slam en Global Media & Entertainment bieden hun media kosteloos aan. Het gros van de mediapartners fietst ook met één of meerdere businessteams mee om geld op te halen.
Onmacht omzetten in kracht
Stefanie van Rootselaar, directeur Fight cancer: ‘Ik vind het heel mooi om te zien dat diverse mediaexploitanten, waarvan sommigen ook directe concurrenten zijn van elkaar, de handen ineen slaan om ons te helpen met de promotie van het event. We hopen hiermee landelijk awareness te creëren voor het belang van onderzoek naar kanker én natuurlijk veel geld op te halen. Nog steeds krijgen driehonderd mensen per dag de diagnose kanker en we geloven dat we alleen met meer onderzoek toekunnen naar een wereld met minder kanker. Vanuit de liefde voor het leven willen wij mensen inspireren om hun gevoel van onmacht om te zetten in kracht door mee te doen aan Spin for Life!’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!