Het goede doel maakt een fotoserie die laat zien hoe schadelijk plastic rietjes zijn voor dieren. Hiermee wil Greenpeace bedrijven aanmoedigen om plastic te verbieden.
Steeds meer organisaties verminderen het gebruik van wegwerpplastic om zeevervuiling tegen te gaan. Starbucks heeft laten weten dat het vanaf 2020 geen plastic rietjes meer zal gebruiken. Ook McDonald’s neemt er afscheid van. De campagne van Greepeace Toronto moet ook andere organisaties een duwtje in de rug geven om plastic in de ban te doen.
De fotoserie van Greenpeace Canada, gemaakt door Rethink Toronto, laat zien hoe schadelijk zwerfafval is. De foto's worden geïllustreerd met de tekst ‘Don’t suck the life from our oceans’ en maken duidelijk dat dieren kunnen stikken in plastic afval.
Credits
Advertising Agency: Rethink, Toronto
Creative Director / Art Director: Joel Holtby
Creative Director / Copywriter: Mike Dubrick
Creative Director: Aaron Starkman
Photographer: Instill Image Co.
Accounts: Caleb Goodman, Laura Cavalcanti
Print Producer: Narine Artinian
Strategist: Hannah Newport
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!