Een nieuwe rij-alcoholvrijcampagne: ‘The better driver is the one who doesn’t drink’ van Heineken gelanceerd met vader Keke en zoon Nico Rosberg, twee voormalig Formule 1-kampioenen. De campagne is onderdeel van het eerdere: ‘When you drive, never drink’ thema van Heineken.
Sinds de Grand Prix van Italië in 2016 is Heineken global partner van de Formule 1. Voor het nieuwe F1-seizoen wordt het rij-alcoholvrijthema opnieuw van stal gehaald.
De campagne
De campagne vertelt het verhaal van vader en zoon Rosberg, beide voormalig kampioen in de koningsklasse. Ze willen altijd winnen van elkaar. Met vissen, met tennissen, met jeu de boules. De winnaar mag rijden. In het café is de uitdaging wie het verstandigst is. Nico Rosberg wint. Hij drinkt Heineken 0.0. Dus hij rijdt.
Media
De campagne bestaat uit een video die digital en social wordt ondersteund. De boodschap ‘When you drive, never drink’ wordt gedurende het F1-seizoen gecommuniceerd op alle circuits, TV, met digitale activaties en evenementen.
Door het partnership en de boodschap wil Heineken verantwoord drinken ‘cool’ maken. Elk jaar spendeert Heineken naast de ‘When you drive, never drink’-campagne 10% van het mediabudget aan het promoten van verantwoord drinkgedrag onder de organisaties die Heineken verkopen met een speciale focus op rijden zonder alcohol’.
Campagne 2018 - No Compromise
In 2018 luidde de pay off van de campagne die toen leidend was van voor het 'When You Drive, Never Drink' thema: 'No Compromise'.
Het verhaal vertelde dat het niet uitmaakt of je nu een Formule 1-kampioen bent, of de man die iedereen naar huis rijdt, onthoud altijd dat zelfs één biertje, al één biertje te veel is. Geen compromis. Ook toen was Nico Rosberg het boegbeeld van de campagne.