Premium

Micazu 'is goed in vakantie' en meer campagnes

Ook Center Parcs, ALS Nederland, ESPN en Bux laten van zich horen.

Zo vier je volgens Micazu vakantie.

Volg de weg naar jezelf, adviseert Center Parcs

Volg je natuur. Dat is de wat generieke boodschap in de nieuwe campagne van Center Parcs, die in verschillende landen in Europa wordt uitgerold. De vakantieaanbieder roept de Nederlander op om 'de weg naar zichzelf' te volgen. 'De gedachte is dat het bij Center Parcs niet draait om het laten zien van jezelf, maar vooral om jezelf te kunnen zijn.'

Center Parcs: 'Bij ons is jezelf zijn namelijk de échte bestemming voor iedereen die te gast is. De campagne moet een snaar raken bij alle mensen die op zoek zijn naar een diepere verbinding met zichzelf, hun naasten en de natuur.'

De merkcampagne volgt op de herpositionering van Center Parcs in 2023. We kijken naar een gezin (vader, moeder, zoon, dochter) dat ontsnapt aan de drukte van alledag en 'hun warme zelf omarmt' en zodoende samen geniet van elkaar en de natuur - in een Center Parcs-huisje uiteraard. Het gaat om drie zogeheten 'mindset-films' waarin wordt ingezoomd op de specifieke wensen van de gasten. 

'De films tonen typische vakantie-ervaringen in de parken van Center Parcs, van gasten die zich onderdompelen in de Aqua Mundo tot kinderen die spelenderwijs op ontdekking gaan in de kinderboerderij', aldus Center Parcs.

De campagne is ontwikkeld door VML (voorheen JWT) en wordt gelanceerd in verschillende landen in Europa. In Nederland wordt de campagne uitgerold via radio, bioscoop, outdoor, online video en social media. Center Parcs heeft 28 parken verspreid over Europa, waarvan negen in Nederland. 

Micazu heeft 'huizen die goed zijn in vakantie'

Ondanks (of dankzij) het grijze winterweer blijven we nog even in de vakantiesferen. Zo laat online platform Micazu met de campagne 'Huizen die goed zijn in vakantie' zien dat een vakantiehuis via Micazu 'veel meer is dan een plek om te overnachten'. Het is namelijk de plek waar je vakantie écht begint, aldus Micazu.

De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Being There in samenwerking met mediabureau The Commited Agency. 

'Een vakantiehuis maakt of breekt je vakantie', aldus Micazu. 'Daarom vinden we dat een huis moet passen als een maatpak - het moeten voelen als jóuw vakantie. De campagne vangt precies dat gevoel; de huizen op Micazu doen wat ze beloven en ze zijn gewoon goed in vakantie.'

De campagne wordt uitgerold in drie televisiecommercials, outdoor-uitingen en via online video. Micazu, opgericht in 2010, profileert zich als de grootste Nederlandse marktplaats voor particuliere vakantiehuizen. Met de campagne hoopt het platform kortgezegd 'meer mensen te inspireren voor een volgende vakantie.'

Credits:
Klant: Micazu
Verantwoordelijk bij klant: Anna Rijnders (Marketing Manager)
Bureau: Being There
Strategie, Concept en productie: Being There 
Regie: Ronald van Vessem
Producer: Lotte de Rooij
Media: The Committed Agency (Paulien van Stijn, Leon Bultman)
 

De genadeloze aftakeling van ALS

ALS Nederland startte vorig jaar een confronterende campagne waarvoor vijf patiënten met tussenpozen zijn gefilmd en gefotografeerd. Zij deden een persoonlijke oproep om te doneren - niet voor zichzelf, want ze waren niet meer te redden. Maar financiële steun geeft toekomstige patiënten wél een kans, aldus ALS Nederland.

Nu, een jaar later, zijn de deelnemers Anneloes van der Zee, Juliette Vekemans, Ingur Zijlstra en Sebastiaan Kuiken overleden en is alleen Frank Bos nog in leven. In het vervolg van de campagne, die sinds deze week te zien is, zijn de verschillende ziektefasen van de overleden patiënten achter elkaar gezet, eindigend met hun afscheid. Zo moet de buitenwereld een nog indringender kijk op hun onvermijdelijke en genadeloze aftakeling krijgen. 

Deelnemer Inger Zijlstra op de laatste opnamedag: 'Mensen hebben vaak niet het besef wat ALS precies inhoudt. Dat is het mooie van deze campagne, dat we dat meer laten zien en voelen.'

De campagne is ontwikkeld door Joe Public Amsterdam en wordt uitgerold op via televisie, radio, online video en outdoor. In een langere online video (zie onder) vertelt Frank Bos over het project. 

Louis van Gaal pept ESPN-analisten op

ESPN, de zelfbenoemde thuisbasis van het Nederlandse clubvoetbal, heeft Louis van Gaal gestrikt voor z'n nieuwe campagne. De analisten en presentatoren van ESPN worden geheel 'op z'n Van Gaals' voorbereid op de tweede seizoenshelft.

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko en wordt uitgerold via televisie, radio, online video en print. 

Financieel fit met Bux

Beleggingsplatform Bux start het nieuwe jaar met een nieuwjaarcampagne, ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Natwerk. Het thema: financiële fitheid. Terwijl januari traditioneel in het teken staat van fysieke gezondheid, richt Bux de aandacht op een vaak vergeten aspect: onze financiële gezondheid.

Centraal in de campagne staan twee online video's waarin handen optreden als fitnessinstructeurs. Dit is een knipoog naar de Bux-app, waarin beleggen volledig met je vingers wordt bediend. In een energieke aerobics-les illustreren de handen de basisprincipes van financiële fitheid, op een toegankelijke en speelse manier, aldus Bux.

Credits:
Merk: Bux
Agency: Natwerk
Director: Koen Berkhout, SetReset Films
Production: Jason van Domburg, A Day Off
Costume: Genaaid Amsterdam
Casting: Handsome Hands
Sound: Post Office
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie