Fastfoodketen KFC heeft de campagne ‘Finger lickin’good’-campagne stopgezet. Fans kwamen massaal in opstand omdat de zowel de slogan als de campagne ongepast vonden tijdens de COVID-19 pandemie. De campagne, ontwikkeld door het Londense bureau Mother is twee weken geleden gelanceerd en stond naast TV- en online aanwezigheid ook nog gepland als buitenreclame-campagne. Kort na het bericht dat de campagne is stopgezet gingen er al snel ludieke uitingen gemaakt door fans viral.
De TV-commercials zijn vervangen door een eerdere opgenomen Godfather-commercial: ‘Chicken town’. Het is onbekend wat er met de duizenden reeds geprinte posters gaat gebeuren terwijl alle online uitingen inmiddels ook zijn verwijderd.
Verkeerde timing
KFC vertelde over het stopzetten van de campagne: ‘We zijn ons bewust van het ongenoegen bij het publiek en hier wordt naar gehandeld.’ Er is in Engeland een column verschenen waarin openlijk afgevraagd werd of de campagne überhaupt live had mogen gaan. De overheid raadde mensen vanwege het coronavirus ook daar al af om de mond, neus en ogen aan te raken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!