Deze week lanceerde frisdrankmerk Fanta, een brand uit de stal van Coca-Cola Company, #WhatTheFanta; een interactieve campagne die draait om de nieuwe, suikervrije Fanta. Vorig jaar voerde Fanta ook een ‘raad-de-smaak-campagne’ onder de noemer ‘Flavours Unsolved’.
Toen kwam Fanta met een zesdelige contentserie die verpakt was als ‘real life docu’. Dit jaar is de slogan ‘#WhatTheFanta’. Coca-Cola Nederland: ‘Om het mysterie te benadrukken, is het Fanta logo op alle #WhatTheFanta-uitingen vervangen door een groot vraagteken. Consumenten worden door middel van hints uitgedaagd de drie knalroze #WhatTheFanta-smaakcombinaties te raden – maar zij zijn ditmaal niet de enige. Want wat als iemand de smaken al heeft geraden nog voordat deze bekend zijn gemaakt? Dynamiek, interactie en een combinatie van online en offline-spelelementen staan centraal in deze derde editie van de #WhatTheFanta campagne.’
Sampling
Coca-Cola Nederland stelt dat naast sampling ook ‘experiental marketing’ een belangrijke rol speelt in de. ‘Onder andere door het organiseren van city-takeovers en een activatie in Walibi Holland. Gedurende zeven weekenden in mei en juni staan steden als Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht in het teken van de kenmerkende, roze Fantakleur. In Walibi kunnen bezoekers op zoek naar hints middels interactieve installaties waarmee de zintuigen worden geprikkeld. Tijdens de campagne kan het daarnaast zomaar zijn dat de smaakinformant ergens opduikt, die de consument maar al te graag een stap dichter bij de waarheid helpt.’
De nieuwe #WhatTheFanta-campagne is in week 17 gestart en loopt door tot en met week 28. De mysterieuze suikervrije Fanta smaken zijn vanaf deze week verkrijgbaar in de winkel. De campagne is zichtbaar via digital, earned media, out-of-home én communicatie op de winkelvloer.
Credits
Lokalisatie campagne: Hogarth
Experiental marketing: MegaWatt
Media inkoop: Mediacom
PR: Coopr
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!