Eurojackpot lanceert opnieuw een campagne met de ZoooveelMoneyMan die aspirant-jackpotwinnaars moet inspireren met tips hoe geld goed uitgegeven kan worden. In de commercial van het kansspel is het dit keer actrice Sylvie Meis die haar opmars maakt naast de ZoooveelMoneyMan. Ze speelt de beoogde heldin in een te maken actiefilm van de zelfbenoemde geldguru. De 360-graden campagne is ontwikkeld door Dept, dat ook verantwoordelijk was voor de eerdere ZoooveelMoneyMan-campagnes.
Verder bouwen aan het merk
Met de vervolgcampagne wil Eurojackpot, onderdeel van Nederlandse Loterij, verder bouwen aan het merk. De campagne is volgens Dept daarom weer in lijn met de merkstrategie en de propositie van de loterij, die kans biedt op het winnen van extreme geldprijzen. De vaste inspirator in de uitingen van het kansspel verkondigt elke campagne nieuwe fantasieën, tips en mogelijkheden die het winnen van een geldprijs met zich mee kunnen brengen. Dit keer presenteert hij de aanschaf van een zomerhuis en is te zien hoe de guru middenin de opnames zit van een film met tegenspeelster Meis, die op haar Instagram verkondigt haar eigen stunts uit te voeren.
Merkherkenning en merkwaardering
Saskia Baartman, business director bij Eurojackpot, zegt dat de resultaten van de campagnes in 2020 bevestigen dat het bedrijf samen met Dept op de juiste weg zit. ‘We zien een stijging in merkherkenning, merkwaardering, omzet en nieuwe Eurojackpot-spelers.’
Rob Voortman, creative director bij Dept, voegt daaraan toe dat het bureau de doelgroep steeds op een extremere wijze wil inspireren door de meest fantasierijke voorbeelden van geld uitgeven te tonen.
De commercial
De campagne en media
De campagne wordt uitgerold op tv, radio, met online video’s op sociale media en via online display en POS-materialen. Mediabureau Mindshare.Greenhouse, verantwoordelijk voor de mediastrategie, geeft aan dat er daarnaast tools worden ingezet zoals interactieve online video’s. Hierbij zou de gebruiker het verloop van het verhaal zelf in handen hebben. ‘Ook wordt gebruik gemaakt van contextuele relevantie. Dit betekent dat bezoekers van bijvoorbeeld autowebsites de scène met Lamborghini’s voorgeschoteld krijgen.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!