Eurojackpot's ZoooveelMoneyMan maakt actiefilm met Sylvie Meis

Nieuwe campagne van het kansspel moet inspireren tot nog meer fantasieën die mogelijk werkelijkheid kunnen worden door mee te spelen.

Eurojackpot's ZoooveelMoneyMan maakt actiefilm met Sylvie Meis
Dept

Eurojackpot lanceert opnieuw een campagne met de ZoooveelMoneyMan die aspirant-jackpotwinnaars moet inspireren met tips hoe geld goed uitgegeven kan worden. In de commercial van het kansspel is het dit keer actrice Sylvie Meis die haar opmars maakt naast de ZoooveelMoneyMan. Ze speelt de beoogde heldin in een te maken actiefilm van de zelfbenoemde geldguru. De 360-graden campagne is ontwikkeld door Dept, dat ook verantwoordelijk was voor de eerdere ZoooveelMoneyMan-campagnes. 

Eurojackpot's ZoooveelMoneyMan maakt actiefilm met Sylvie Meis
Eurojackpot's ZoooveelMoneyMan maakt actiefilm met Sylvie Meis Dept

Verder bouwen aan het merk

Met de vervolgcampagne wil Eurojackpot, onderdeel van Nederlandse Loterij, verder bouwen aan het merk. De campagne is volgens Dept daarom weer in lijn met de merkstrategie en de propositie van de loterij, die kans biedt op het winnen van extreme geldprijzen. De vaste inspirator in de uitingen van het kansspel verkondigt elke campagne nieuwe fantasieën, tips en mogelijkheden die het winnen van een geldprijs met zich mee kunnen brengen. Dit keer presenteert hij de aanschaf van een zomerhuis en is te zien hoe de guru middenin de opnames zit van een film met tegenspeelster Meis, die op haar Instagram verkondigt haar eigen stunts uit te voeren.

Eurojackpot's ZoooveelMoneyMan maakt actiefilm met Sylvie Meis
Eurojackpot's ZoooveelMoneyMan maakt actiefilm met Sylvie Meis Dept

Merkherkenning en merkwaardering

Saskia Baartman, business director bij Eurojackpot, zegt dat de resultaten van de campagnes in 2020 bevestigen dat het bedrijf samen met Dept op de juiste weg zit. ‘We zien een stijging in merkherkenning, merkwaardering, omzet en nieuwe Eurojackpot-spelers.’ 

Rob Voortman, creative director bij Dept, voegt daaraan toe dat het bureau de doelgroep steeds op een extremere wijze wil inspireren door de meest fantasierijke voorbeelden van geld uitgeven te tonen.

De commercial

ZoooveelMoneyMan & Sylvie Meis

De campagne en media

De campagne wordt uitgerold op tv, radio, met online video’s op sociale media en via online display en POS-materialen. Mediabureau Mindshare.Greenhouse, verantwoordelijk voor de mediastrategie, geeft aan dat er daarnaast tools worden ingezet zoals interactieve online video’s. Hierbij zou de gebruiker het verloop van het verhaal zelf in handen hebben. ‘Ook wordt gebruik gemaakt van contextuele relevantie. Dit betekent dat bezoekers van bijvoorbeeld autowebsites de scène met Lamborghini’s voorgeschoteld krijgen.’

ZoooveelMoneyMan moet inspireren hoe geld goed uitgegeven kan worden
ZoooveelMoneyMan moet inspireren hoe geld goed uitgegeven kan worden Dept

Credits:

Verantwoordelijk bij Eurojackpot: Thomas van Hunsel, Falke van der Zander, Saskia Baartman en Eric Waardenburg.

Bureau: Dept

Mediabureau: Mindshare.Greenhouse

Strategie: Dennis Hamakers

Creative & design: Simon van Gorkum, Vincent Botman

Associate Creative Director: Rob Voortman

Agency producer: Dennis Gijsbers

Account Manager: Daan Hülsmann

Project Manager: Marit Hulscher, Rosa Stamato

Productie: DPPLR

Director: Nils Vleugels

Muziek: Amp.Amsterdam

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
Heb ook nog ff naar de eerste film gekeken. Daarin zegt de zoveelmoneyman dat je je geld met fantasie moet uitgeven en vooral niet besteden aan grote huizen en auto's LOL. Toen ff naar de credits gekeken. Ja! Andere creatieven.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie