Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña

Andere merken als White Claw, Clean & Press, Stëlz, Kever, Coca-Cola, Bavaria en Hooghoudt gingen de brouwer al voor.
Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña
Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña
Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña
Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña

Bierbrouwer Heineken breidt het portfolio voor de Nederlandse markt uit met een hard seltzer. Het merk Pure Piraña is al verkrijgbaar in Mexico en Nieuw-Zeeland. Heineken zegt de hard seltzer-markt te willen betreden om aan de toenemende consumentenvraag te voldoen. Eerder gingen hard seltzer-merken als White Claw, Clean & Press, Stëlz, Kever, Carlett Elix en Hooghoudt de brouwer al voor. Ook Coca-Cola beweegt zich met Topo Chico op de populaire markt evenals bierbrouwer Bavaria met het merk Spijked&.

related partner content for mobile comes here
Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña
Ook Heineken brengt hard seltzer op de Nederlandse markt: Pure Piraña

Ontdekkingstocht

Heineken laat weten dat Nederland samen met Oostenrijk, Ierland, Portugal en Spanje de primeur heeft in Europa om het merk te proeven. Later dit jaar zal Pure Piraña naar verwachting ook in andere Europese landen opduiken. Volgens de brouwer gaat Heineken met de komst van Pure Piraña op ontdekkingstocht in de relatief nieuwe stroming van hard seltzers. Pure Piraña bestaat uit koolzuurhoudend gezuiverd water, een lichte natuurlijke fruitsmaak en 4,5% alcohol. Het drankje zou 92 calorieën per 330 ml bevatten. Pure Piraña moet aansluiten bij de wens van nieuwe moderne generaties die op zoek zijn naar een fris en niet te zoet alcoholisch alternatief.

'Behoefte aan verandering

Els Dijkhuizen, marketingdirecteur bij Heineken in Nederland noemt de introductie van Pure Piraña in Mexico en Nieuw-Zeeland veelbelovend: ‘En we staan te trappelen om ook Nederland kennis te laten maken met dit eigenzinnige hard seltzer merk. Pure slaat natuurlijk op de mooie eenvoud van het product hard seltzer. En Piraña staat symbool voor de bite en een tikkie ‘tegen de stroom in’. Er is een enorme behoefte aan verandering en het afwijken van de gebaande paden. In die flow voelt het levenslustige Pure Piraña zich op en top thuis.’ 

Albert Heijn & horeca

In Nederland is Pure Piraña verkrijgbaar in de smaken Grapefruit, Red Berries en Lemon-Lime. Het merk is vanaf 19 april exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn en zodra het weer kan ook in de horeca.

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in