Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike brengt eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw

Nieuwe campagne in het leven geroepen om de eerste positiekleding-collectie van het merk onder de aandacht te brengen.
Nike brengt eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw
Nike brengt eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw
© Nike
Nike brengt eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw
Nike brengt eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw
© Nike

Sportmerk Nike lanceert een nieuwe campagne als eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw. Het merk doet dit om de eerste volledige positiekleding-collectie van het merk onder de aandacht te brengen. De kleding, die de titel Nike (M) heeft gekregen is volgens het sportmerk ontworpen om de vrouw te ondersteunen bij de grootste ultramarathon die er is: moeder zijn. Nike benadrukt dat deze vrouwen sterker zijn dan ooit en het merk wil uitdragen dat het klaarstaat voor hen. De campagne, ‘The toughest athletes’, is ontwikkeld door Wieden & Kennedy.

related partner content for mobile comes here

De commercial

De commercial toont vrouwen gedurende verschillende fases van de zwangerschap en tijdens de postnatale periode. De vraag waarmee gespeeld wordt in de video is ook direct gericht aan hen: ‘Kun jij een atleet zijn?’ Om vervolgens uit te leggen dat ‘jij’ degene bent die elke overwinning tijdens de zwangerschapsreis mag claimen. De video is opgenomen door de atleten zelf en familie en vrienden. Ook tennisspeler Serena Williams passeert de revue.

Nike ‘The toughest athletes’-commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

The Toughest Athletes | Nike (M)

De collectie

De Nike (M)-collectie bestaat uit vier kledingstukken, een gewatteerde sport-bh met medium ondersteuning, een legging, een trui en een tanktop. Nike zegt dat kleding ontworpen is door moeders, voor moeders en ontwikkeld om de ultieme test voor het uithoudingsvermogen te doorstaan: de marathon die gemeten wordt in maanden.

Meer dan een collectie

Naast de nieuwe collectie maakt het sportmerk bekend dat Nike (M) meer moet gaan betekenen voor de vouwen. Zo wordt er een app aangeboden die ‘runs’ begeleidt en passen bij de elk trimester. Daarnaast kondigt het bedrijf artikelen aan opgesteld door gezondheidsexperts, interviews met atleten en podcasts aan met tips over gezondheidsperikelen die bij de zwangerschap komen kijken, voor en na de bevalling.

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in