Etos lanceert een nieuwe merkcampagne waarin de vragen van klanten centraal staan (bureau: TBWA\NEBOKO). Volgens de drogisterijketen is de campagne een doorvertaling van de missie 'Iedereen helpen om zich dagelijks goed te voelen'. Etos: 'Soms zit iets dat gevoel in de weg en om tot een oplossing te komen moet je vragen stellen.'
De televisiecommercial en online video gaat over mensen in de badkamer, die zich - in de spiegel kijkend - allerlei vragen over verzorging en gezondheid stellen. De commercial sluit af met: “Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar. Liefs, Etos.”
Nieuwe koers
Etos: 'Met deze merkbelofte en missie slaan we sinds september vorig jaar een hele nieuwe koers in.'
De campagne wordt gelanceerd met een merkfilm van 35 seconden in combinatie met een thematische film van 15 seconden. In deze film wordt een specifieke klantvraag uitgelicht en concreet behandeld. Beide films worden sinds 23 februari op alle zenders uitgezonden. Verder wordt de campagne online uitgerold.
Er ontgaat mij hier iets, wat is nou precies die drastische verandering waar je het over spreekt?
Volgens mij werd 'Wat je (vakantie)vraag ook is, we staan voor je klaar.' in juni 2019 geïntroduceerd en zagen we 'liefs, Etos' , zoals je zelf in het artikel ook aangeeft, al meerdere keren voorbij komen komen sinds najaar 2019.
Die vragen staan dus al een maand of 10 centraal en in het afgelopen half jaar werden er al zo'n 5 commercials afgesloten met (een variatie op) 'Wat je vraag ook is, we staan altijd voor je klaar. Liefs, Etos.'
Deze commercial gaat daar mooi op verder, maar is niet echt drastisch anders toch? Of mis ik nu iets? (Dit is een serieuze vraag, geen sneer.)