Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde merkcampagne van WhatsApp moet aantonen dat het meer is dan een berichtendienst

Met de It’s Between You-campagne wil de provider laten zien dat het vriend en vijand dichter bij elkaar brengt.
Afbeelding: Wereldwijde merkcampagne WhatsApp
Wereldwijde merkcampagne Whatsapp
© Foto: AlmapBBDO
Afbeelding: Wereldwijde merkcampagne WhatsApp
Wereldwijde merkcampagne Whatsapp
© Foto: AlmapBBDO

WhatsApp, de berichtendienst die onderdeel is van Facebook, komt voor het eerst met een reclamecampagne.

related partner content for mobile comes here

De eerste video van de campagne, Fica só entre vocês’, ofwel ‘It’s Between You', is opgenomen in Brazilië en vertelt het op waarheid gebaseerde verhaal van twee rivaliserende carnavalscholen in São Paulo. De scholen komen na een verschrikkelijke gebeurtenis nader tot elkaar door gebruik te maken van Whatsapp. De berichtendienst wil aantonen dat gebruikers waardevolle contacten kunnen onderhouden en opbouwen door privé-berichten te sturen en zo hele gemeenschappen kunnen samenbrengen en aanmoedigen. Vriend en vijand.

De campagne, ontwikkeld door AlmapBBDO, wordt wereldwijd uitgerold.

Wereldwijde merkcampagne WhatsApp

360 mediaplan

Meer video’s, opgenomen op verschillende locaties in de wereld volgen gaandeweg dit jaar, aldus Facebook. De aankomende campagnes worden geproduceerd door lokale kantoren van BBDO waarmee het bureau cultureel relevante content wil creëren voor elk betreffende markt.

De campagne is te zien op Facebook, Instagram en televisie. Bioscoopreclames maken ook onderdeel uit van het 360 mediaplan.

Credits:

Adverteerder: WhatsApp

Product: WhatsApp

Bureau: AlmapBBDO

Productie: ICONOCLAST

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in