Om het bewustzijn van Nederlanders te vergroten rond 'besparing met een hybride warmtepomp' lanceert energieleverancier Eneco de zogenoemde Gasbespaarbubbel. De begeleidende campagne is ontwikkeld door Publicis Creative.
Het gaat om een 'interactieve experience' die via een grote bubbel moet laten zien hoeveel gas er bespaard kan worden. De gebruiker kan de grootte van de Gasbespaarbubbel vervolgens vergelijken met 'objecten in en rond het eigen huis, een olifant of een vuurtoren', aldus Eneco.
Eneco is hiermee naar eigen zeggen de eerste Nederlandse energieleverancier die door gebruik van AI en VR gasbesparing inzichtelijk maakt, met als doel mensen te motiveren 'een duurzame stap' te zetten.
Eneco: 'Hybride warmtepompen zijn vandaag de dag een van de meest overwogen en in het oog springende oplossingen om stappen te zetten richting verduurzaming. En juist omdat de impact op gasbesparing met een hybride warmtepomp zo groot is, tot wel 70%, vragen we er aandacht voor.'
De campagne wordt uitgerold op diverse eigen online kanalen van Eneco. Bekijk de campagnesite hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!