Effie Awards: Hertog Jan wint goud, hattrick voor Joe Public

Tijdens de veertigste editie van de prestigieuze reclameprijs zijn er dertien awards uitgereikt.

Wie behaalde dit jaar 'buitengewoon marketingresultaat'?

In Circa Amsterdam zijn donderdagavond voor de veertigste keer de Effie Awards uitgereikt. In totaal zijn er dertien prijzen vergeven voor het behalen van 'buitengewoon marketingresultaat'.

De enige Gouden Effie ging naar Hertog Jan met 'Hoe Hertog Jan uitgroeide tot het #1 biermerk van Nederland', ontwikkeld door onder meer The Valley. Joe Public is het bureau dat met drie Effies de meeste prijzen in de wacht sleepte. Naast de Gouden Effie werden er twee Zilveren en tien Bronzen Effies uitgereikt. 

Over Hertog Jan zei de jury: 'Het merk wordt breed uitgemeten in een vlijmscherpe strategie en een krachtige meerjarige campagne, culminerend in fenomenale customer experiences rond exclusieve speciaalbieren zoals Grand Prestige.'

Men kon dit jaar voor het eerst in inzenden voor de Maatschappelijke Plus, een prijs voor 'maatschappelijke impact'. Deze award is uitgereikt aan De Baak, Schoonenberg en Marktplaats.

Hans Middelhoek, hoofdjury: 'We zijn niet over één nacht ijs gegaan, de cases zijn binnenstebuiten gekeerd. Soms zijn er aanvullende vragen gesteld om iedere twijfel weg te nemen. Dat heeft een aantal fantastische en terechte winnaars opgeleverd.'

De presentatie van de avond lag in handen van Edson Da Graça. Jordi van de Bovenkamp trakteerde de aanwezige marketeers en creatieven op een roast, waar ongetwijfeld binnenkort beeld van verschijnt.

Alle winnaars op een rij


GOUD

Hoe Hertog Jan uitgroeide tot het #1 biermerk van Nederland
Adverteerder: Hertog Jan
Bureau(s): The Valley, Osborne Pike, Hagens PR, SiteSupport,
Dentsu Creative Amsterdam (social & entertainment), Publicis Groupe NL
Categorie: Gedrag Lang

ZILVER

De Baak geeft ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en leiderschap
Adverteerder: De Baak
Bureau(s): Springbok, Blauw Research, Wavemaker Nederland
Categorie: Merk
+ Maatschappelijke Plus

OHRA wint het zorgseizoen met doemscenario’s en avatars
Adverteerder: OHRA
Bureau(s): Joe Public Take-Away Advertising, Holy Fools, Colorbleed
Categorie: Gedrag Kort

BRONS

Terug van nooit weggeweest
Adverteerder: Pon Automotive Nederland
Bureau(s): Dentsu creative
Categorie: Succesvolle Introductie

Maandag: Hoe frisse energie het verschil maakt in het gevecht om talent
Adverteerder: Maandag
Bureau(s): New Era Consultancy, Dept
Categorie: Branded Customer Experience

Dichterbij Vermeer
Adverteerder: Rijksmuseum
Bureau(s): Irma Boom Office, Part of a Bigger Plan
Categorie: Succesvolle Introductie

Cordaan Talks: het succes van een openhartig gesprek
Adverteerder: Cordaan
Bureau(s): Café Society, Ministry of Frames, Savvy
Categorie: Gedrag Lang

Bridgefund. Make Money Smile
Adverteerder: Bridgefund
Bureau(s): Ceci n'est pas un bureau, De Mediaboerderij
Categorie: Gedrag Lang

Generatie D
Adverteerder: Ministerie van Defensie
Bureau(s): SteamTalmark, Radancy, Initiative Media
Categorie: Gedrag Lang

Horen zoals je nog nooit hebt gezien
Adverteerder: Schoonenberg
Bureau(s): Indie Amsterdam, UM, Yonego, Social.Inc, De Creatieve Directie, 2twintig PR, Saskia Geleedts
Categorie: Merk
+ Maatschappelijke Plus

Van speelgoed naar speelbeter
Adverteerder: Marktplaats
Bureau(s): Happiness Amsterdam, EssenceMediacom, Abovo Maxlead, Bijl PR, Higuita
Categorie: Gedrag Kort
+ Maatschappelijke Plus

Iedereen blij met de One4all cadeaukaart
Adverteerder: Blackhawk Network
Bureau(s): Joe Public Take-Away Advertising, Wavemaker, Team5pm
Categorie: Gedrag Kort

Help, Ik wil een bestseller!
Adverteerder: Kluun
Bureau(s): Joe Public Take-Away Advertising, New Book Collective, Ruth Bergmans Promotie en Publiciteit, Harminke Medendorp, Moker Ontwerp, NXTLI
Categorie: Succesvolle Introductie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie