Over het Duits Verkeersbureau
Het Duits Verkeersbureau is de nationale organisatie voor toerisme in Duitsland. Al 70 jaar promoot het Duits Verkeersbureau het vakantieland Duitsland in opdracht van de Duitse regering. In de hele wereld brengt de organisatie de veelzijdigheid van Duitsland als vakantieland onder de aandacht. Daarmee verzorgt het bureau de marketing voor een van de grootste en meest aantrekkelijke merken: het vakantieland Duitsland.
Thematische campagnes uitgelicht
Voor diverse campagnes lopen momenteel aanbestedingen van het Duits Verkeersbureau, te vinden op www.evergabe-online.de. Het gaat hierbij om de Recoverycampagne, de German.Spa.Tradition campagne en de Oranjeroute. Aan elke campagne zijn specifieke werkzaamheden verbonden waarbij ondersteuning van passende pr- & mediabureaus gevraagd wordt.
- De Recoverycampagne moet top of mind awareness voor het vakantieland Duitsland realiseren onder ‘travel enthousiasts’, in het bijzonder wanneer de reisbeperkingen (hopelijk) worden opgeheven. Deze campagne moet de bekendheid van Duitsland als verrassende, nabijgelegen en veilige reisbestemming direct vergroten. De aanbesteding voor de Recoverycampagne staat deze week online (deadline 10 maart 2021, 10:00).
- Met de jaarcampagne German.Spa.Tradition legt het Duits Verkeersbureau dit jaar de nadruk op Duitsland als gezondheidsbestemming. Met circa 350 gecertificeerde kuuroorden heeft Duitsland een bijzonder gevarieerd toeristisch wellnessaanbod. De aanbesteding voor deze campagne staat binnenkort online.
- De Oranjeroute is een project van het Duits Verkeersbureau en 23 Duitse partners. De vakantieroute met een lengte van ca. 2.000 km loopt langs Duitse plaatsen die een historische band met het Huis Oranje-Nassau hebben. De doelgroepen van dit project zijn koningshuisliefhebbers en liefhebbers van cultuur en geschiedenis.
De aanbesteding voor de Oranjeroute staat nu online (deadline 10 maart 2021, 10:00 uur).
Over het aanbestedingsplatform – de juiste aanbesteding vinden
Vanaf dit jaar lopen alle aanbesteding van het Duits Verkeersbureau via het Duitse aanbestedingsplatform. Is jouw bedrijf geïnteresseerd in de promotie van Duitsland als verrassend vakantieland? Dan is het aan te raden om dit platform goed in de gaten te houden voor actuele aanbestedingen. Kijk bij ‘Ausschreibungen suchen’ en typ het zoekwoord ‘Duits Verkeersbureau’ in. Het platform communiceert hoofdzakelijk in het Duits, maar wees gerust: alle aanbestedingsdocumenten van het Duits Verkeersbureau zijn in het Nederlands en/of Engels te downloaden.
Voor verdere vragen zijn campagnemanager Manuela Hagener (manuela.hagener@germany.travel) en campagnecoördinator Judith van Weringh (judith.vanweringh@germany.travel) goed bereikbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!