WNF – #TooLatergram
Bureau: TBWA Paris
Door de ogen van travel bloggers ziet de wereld er vaak betoverend uit. Alleen is het zo dat veel natuurschoon onder druk van menselijk gedrag verdwijnt. In opdracht van het Wereld Natuur Fonds ontwikkelde TBWA Paris een socialmedia-activatie om millennials hiervan bewust te maken. Ze vroegen negen invloedrijke Instagrammers om foto’s te plaatsen van prachtige plekken alsof ze er zelf waren. Hun volgers die enthousiast op de post reageerden, ontdekten al snel dat er achter de foto een tragische werkelijkheid schuilgaat.
Uppersafe - Hide Yourself
Bureau: Herezie Group
In de discussie over privacy worden huis-tuin-en-keuken-webcams vaak vergeten. Die blijken supermakkelijk te hacken. Het resultaat: voyeurs kunnen beelden uit huizen online bekijken. In een confronterende campagne vraagt het Franse online beveiligingsbedrijf Uppersafe hier aandacht voor. Ze volgden gehackte webcamfeeds van nietsvermoedende huiseigenaren en noteerden hun gewoontes. Op basis van wat ze zagen, stuurden ze deze mensen een persoonlijk cadeau. En dat voelt best creepy…
Alibaba & Ford – Super Test-Drive Center
Bureau: in-house campagne
Ford en e-commerce reus Alibaba hebben de handen ineengeslagen om ‘s werelds grootste automarkt te bestormen. Daarvoor openden ze in de Zuid-Chinese stad Guangzhou een reusachtige, onbemande autoflat met diverse Ford-modellen. Mensen konden die reserveren voor een testrit en het boeken verliep via Alibaba’s shopping app. Opvallend detail: de activatie is gekoppeld aan het omstreden Chinese Sociaal Krediet Systeem. Mensen met een hoge score, mogen de auto gratis drie dagen lenen.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!