De campagne #wijstaanstil van de NS is de winnaar van de de Galjaardprijs 2024 voor beste publieke communicatie. Het werd door de jury gekozen uit vijf finalisten. Groningen Bereikbaar met ‘Operatie Ring Zuid won de pubieksprijs.
De winnaars werd donderdagmiddag bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Nationaal Congres voor Publieke Communicatie, PubCom24, georganiseerd door Logeion.
De nominaties
Gemeente Tilburg met de campagne ‘Geldzorgen? Ik help je graag’. Een project dat benadrukt hoe laagdrempelig toegang tot schuldhulpverlening is en mensen aanmoedigt om vroegtijdig hulp te zoeken. 'Een menselijke aanpak, die respectvol van toon was', volgens de jury, .
Gemeente Urk met de Eindejaarscampagne ‘Ons mooie dorp maak je niet kapot‘ gefocust op het creëren van bewustwording over het gevaar van zwaar vuurwerk.
Gilde opleidingen voor hun werk aan de campagne ‘Vandaag maak ik een keuze’ gericht op het geven van een positieve lading aan het thema studiekeuze.
Groningen Bereikbaar met ‘Operatie Ring Zuid’. Een project gefocust op het bereikbaar houden van Groningen tijdens de aanleg van de nieuwe zuidelijke ringweg.
NS voor hun initiatief ‘#wijstaanstil’ dat aandacht geeft aan het toenemende aantal gewelds- en agressie-incidenten tegen het personeel van NS.
De Galjaardprijs wordt uitgereikt aan het beste communicatieproject met een relevante maatschappelijke bijdrage.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!