Jontex wil met de introductie van zijn nieuwe condoom de perceptie van condoomgebruik veranderen door jongeren verpakt snoep te laten eten. De achterliggende gedachte van deze actie is om een Braziliaans gezegde te ontkrachten, dat luidt: ‘seks met een condoom voelt als snoep eten met wikkel eromheen’. Jontex vindt dat deze associatie condoomgebruik ontmoedigt en bedacht een ludieke manier om deze visie te veranderen.
Condoom is een lekkere 'wikkel'
In de reclame van Jontex krijgen jonge mensen twee snoepjes voorgeschoteld. Het eerste snoepje valt duidelijk niet in de smaak: de proefpersonen trekken een vies gezicht en spugen het uit. ‘Taste like plastic!’, roept een meisje.
Vervolgens krijgen de jongelui een andere lekkernij. De verpakking is dit keer gemaakt van eetbaar materiaal en iedereen is erg van de smaak gecharmeerd; dat hadden ze niet verwacht van verpakt snoep.
In de laatste scene wordt duidelijk dat Jontex geen eetbare verpakkingen introduceert, maar de boodschap van de reclame is: verpakt snoep kan juist erg lekker, en dat geldt ook voor het vrijen met een Jontex-condoom.