Dit is de vierde Clubsupport-commercial van Rabobank

Centraal in de campagne staat de overtuiging van Rabobank dat het Nederlandse clubleven de samenleving sterker maakt.

Rabo Clubsupport deel IV

Vandaag lanceert Rabobank de nieuwe Rabo ClubSupport campagne, ook dit jaar onder het merkthema ‘iedereen verdient een club’. De campagne is ontwikkeld door 180 Amsterdam, en borduurt verder op de ClubSupport-campagnes van de afgelopen drie jaar. Met Rabo ClubSupport zegt Rabobank het hele jaar door met kennis, netwerk en geld bij te dragen aan maatschappelijke doelen van meer dan 30 duizend clubs door heel Nederland.

 

Rabobank: 'Centraal in de campagne staat onze overtuiging dat het Nederlandse clubleven de samenleving sterker maakt. In de eerste commercial volgen we drie individuen die aansluiting vinden bij een club en daar helemaal in hun element zijn. Een meisje dat graag wil dansen vindt in Kunstbende een plek waar ze haar creatieve talent kan ontwikkelen. Een scoutingleider weet zijn hele club op de been te krijgen om het clubhuis te verduurzamen. En een jongen die het liefst zou hockeyen vindt dankzij de Hockey Foundation in zijn eigen wijk een club waar hij welkom is. Mede dankzij Rabo ClubSupport kunnen deze clubs bestaan en hun doelen op het gebied van talentontwikkeling, verduurzaming en inclusiviteit verwezenlijken.'

 

Dit is de commercial:

Rabo ClubSupport 2022 - Iedereen verdient een club

Cheers

Voor deze campagne is opnieuw een moderne remake gemaakt van het Cheers-nummer ‘Where everybody knows your name’, ondertussen herkenbaar als dé merkmuziek van Rabobank. Rabobank: 'De nieuwste versie is positief, energiek, en meer up-tempo. De vocals zijn ingezongen door Kunstbende winnares Jaïnda Buiter, waarmee de cirkel rondom talentontwikkeling mooi rond wordt. De track is geproduceerd door Massive Music, die ook tekende voor het sound design van de commercial.'

Overkoepelend

Marianne Bruijn, brand strategist bij Rabobank zegt in een toelichting dat de Rabo als coöperatieve bank elk jaar investeert in het versterken van de samenleving. 'Dat doen we met kennis, netwerk en een gedeelte van onze winst – en altijd samen met onze leden en partners. Met Rabo ClubSupport ondersteunen we meer dan 30.000 clubs met doelen als talentontwikkeling, verduurzaming of meer inclusiviteit. Zo steunen we Kunstbende met de ontwikkeling van creatief talent en samen met de Hockey Foundation richten we nieuwe clubs op, zodat iedereen de kans krijgt om in teamverband te sporten.'

Nieuw volgens Bruijn dit jaar, is dat Rabo ClubSupport de overkoepelende noemer is voor alle andere vormen van steun die Rabobank clubs en verenigingen biedt. 'Van de sponsoring van het Nederlands Hockeyelftal, tot aan het organiseren van masterclasses en workshops over bijvoorbeeld ledenbinding of het aantrekken van vrijwilligers.’

Rabobank Clubsupport 2022: Iedereen verdient een club - Hockey Foundation

Spoken word

Rabo ClubSupport is een samenwerking van Rabobank en een groot aantal partners: NOC*NSF, het LKCA, de KNHB, de KNLTB, de KNSB, Nevobo, Fonds Gehandicaptensport, Kunstbende en de Hockey Foundation.

Die laatste twee zijn dit keer ook vertegenwoordigd in de commercial. Rabobank: 'Daarin zijn ook twee van de drie ClubSupport Ambassadeurs te zien: spoken word artiest Amara van der Elst (cultuur, Kunstbende), en hockeyster en multitalent Chaimae Fadis (Hockey Foundation). Over beide dames is ook verdiepende online content gemaakt. De derde ClubSupport Ambassadeur is Erben Wennemars (sport).'

Het Rabo ClubSupport programma loopt het hele jaar door. De campagne loopt tot en met eind september, en bestaat uit TV, OLV, radiospots, digital, social en lokale content.

Credits

Klant: Rabobank

Bureau: 180 Amsterdam

Regie: Marleen Jonkman (Czar Amsterdam)

Muziek: Massive Music

Geluid: Massive Music

Edit: Jorien Voogt

Grading: Joost van Kerckhove, Storm Post Production

Online: De Grot

Media: PHD

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie