Premium

De vermoeide forenzen van Sennheiser en meer campagnes

Sennheiser valt op met ‘Battery that lasts longer than yours’, Stayokay scoort met ‘2 thruths, 1 lie’, BasicFit gaat voor mentale fitheid.

Ogilvy maakte voor Sennheiser een campagne waarin de batterijduur van de Sennheiser Momentum 4 Wireless-koptelefoon wordt benadrukt (60 uur). Het merk mikt hiermee vooral op forenzen en reizigers. In de uitingen zijn uitgeputte forenzen tijdens een powernap te zien, gevolgd door de tekst ‘Battery die langer meegaat dan die van jou.’

De campagne werd guerilla-stijl opgenomen met een kleine crew en handheld camera-apparatuur om op die manier de universele drang om blik op medepassagiers te werpen te verbeelden. Tolga Büyükdoğanay, chief creative officer bij Ogilvy: ‘We willen de aandacht trekken van drukke mensen die altijd onderweg zijn. Wat ik leuk vind, is dat de campagne gebruik maakt van een herkenbaar inzicht en een flinke dosis humor toevoegt.’

Credits

Creative agency: Ogilvy Amsterdam
Tolga Büyükdoganay, Chief Creative Officer
Diego Lauton, Executive Creative Director
Fede Botella, Creative Director
Victor Farias, Sr. Art Director
Henrique Louzada, Sr. Copywriter
Alex Kelly, Senior Motion Designer
Pooja Dhiman, Account Director
Rachel Bridgette, Account Manager
Director and Photographer: Jef Boes
Production: ILA STUDIO - Karen De Schepper & Sarah Theys
Photographer Assistant: Louis Philippe Beauduin
Grading: Fons Vanoverbeke
Sounddesign: Klankwerk - Thomas Houthave
Voice over: Michael Krass

Hello Stranger

Stayokay wil zich tijdens de zomermaanden op de kaart zetten en legt daarbij de focus op de ontmoetingen die in het hostel plaatsvinden. Wayne Parker Kent ging aan de slag met format 'Meet as strangers, leave as friends'. In de socialcampagne spelen twee gasten het spel ‘Two truths, one lie’, waarbij ze van elkaar moeten raden welke uitspraak een leugen is. De TikTok-serie werd gefilmd in The 5th, de sociale hangout van een Stayokay-hostel. De 5th wordt niet alleen bezocht door reizigers, maar ook door locals.

De afleveringen van het social format zijn te bekijken op het Instagram- en TikTok-kanaal van Stayokay.

@stayokayhostels 🍻 Ontmoet nieuwe vrienden in onze social hangout The 5th in Amsterdam Oost tijdens onze events! Van quiznights tot live muziek, je vindt altijd wat leuks!🎤 Ben jij erbij? Check de link in bio!✨ #meestasstrangersleaveasfriends #twothrutsandonelie #the5thamsterdamoost #stayokay #travelvibes #hostellife #amsterdamadventures #meetnewfriends #livemusicnights #backpackerlife #pubquizfun #exploreamsterdam #youthtravel #adventureawaits #solotravelgoals #hostelvibes ♬ origineel geluid - Stayokay Hostels

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Tosca Molenaar en Liesbeth ten Donkelaar
Bureau: Wayne Parker Kent 
Creatie: Nick Tjerks en Stefan Duikersloot
Creative director: Gerben van der Rijt
Strategy director: Valentijn Spek
DOP/edit: Boris Lange & Guido Wiegers
Project Management: Sabine Boom

Mentale boost

 Basic-Fit heeft de campagne ‘Boost the Mood’-campagne afgetrapt. De campagne moet de voordelen van sporten voor het fysieke en mentale welzijn benadrukken en speelt in op de groeiende zorgen over de mentale gezondheid van met name jongvolwassenen. Uit onderzoek van Basic-Fit onder 2.258 volwassenen blijkt dat een meerderheid niet alleen sport om fysiek fit te zijn en er goed uit te zien, maar ook om zich goed te voelen. Daarbij geeft de helft van de respondenten aan hun mentale fitheid net zo belangrijk te vinden als hun fysieke fitheid. 42 procent van de respondenten is van mening dat een gezond lichaam een voorwaarde is voor een gezonde geest.

De ‘Boost je Mood’-campagne wordt gelanceerd via televisie, sociale media, radio en buitenreclame en duurt tot eind september. Ook heeft verschillende ambassadeurs aangehaakt om de campagne bekendheid te geven.

Basic Fit
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie