Unox herdenkt vandaag in een dagbladadvertentie zijn eigen vondst: de Unox-muts. In een een longcopy-uiting met als titel ‘Een mooiere start kun je als muts niet wensen’ worden herinneringen opgehaald aan de door Henk Angenent gewonnen Elfstedentocht van 1997. Aan de finish kleurden vele hoofden toen voor het eerst oranje. De afgelopen 25 jaar deelde Unox honderdduizenden mutsen uit en werd daarmee zelfbenoemd hoofdsponsor van winterliefhebbers. De advertentie werd bedacht door Being There.
Unox wil dit jaar 25 oranje ere-mutsen (‘met eigen naam en een goudkleurige pompon’) uitreiken aan mensen, die zich actief inzetten voor het behoud van de winterse saamhorigheid. ‘Die willen we graag in het zonnetje zetten, zegt ‘marketing manager Liane Lens van Unox. ‘Want aan zulke helden is meer behoefte dan ooit.’
Ook tijdens de traditionele nieuwjaarsduik speelt de muts (en erwtensoep) van Unox vaak een grote rol. Er kon dit jaar wederom geen groot evenement in Scheveningen plaatsvinden. Daarom verspreidde Unox voor het tweede jaar op rij blikken met zeewater zodat mensen konden meedoen aan een ‘thuisduik’.
Zie hier de compilatie die het merk maakte van de alternatieve duik:
Ook het goede doel had baat bij de actie: Unox schonk voor elk thuisduik-pakket een blik soep aan de Voedselbank, 25 duizend stuks in totaal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!