De nieuwe pensionado's van Brand New Day
Na de campagne met Sander Schimmelpenninck die Nederlanders moest confronteren met hun 'pensioengat', zet de online pensioenbank nu de spotlights op 'de nieuwe generatie pensioenopbouwers'.
Met de nieuwe campagne wil Brand New Day het bewustzijn rond pensioenen vergroten voor de generatie die er zo langzaamaan over na moet gaan denken, zoals jonge dertigers en veertigers. Brand New Day: 'Spannend. Want het regelen van het pensioen schuiven de meesten liever voor zich uit. In 'de nieuwe pensionado's' is het extra pensioenpotje het antwoord op de vraag: kan ik later net zo leven als nu?'
In de campagne, ontwikkeld door Springbok, zijn BN'ers als Özcan Akyol, Janine Abbring en Mandy Woelkens te zien. Sharon de Graaf, creative director Springbok: 'De nieuwe pensionado's is een groeiende beweging, waarmee we willen laten zien dat echt iedereen een extra pensioenpotje kan gebruiken. Of je nu zzp'er zoals Eus of in loondienst zoals Mandy bent. Zo willen we een nieuwe doelgroep aan Brand New Day koppelen.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en online.
Credits:
Klant: Brand New Day
Bureau: Springbok
Regie: Andreas Pasvantis
Productie: Halal
Muziek: MassiveMusic
Openbare Bibliotheek Amsterdam haakt in op goede voornemens
De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) haakt in op de goede voornemens die veel Nederlanders in januari hebben. Waar het hierbij vaak gaat om 'meer sporten' of 'minder drinken', wil OBA met de campagne Amsterdammers motiveren om meer te lezen.
Voor de als ludiek bedoelde campagne zijn modellen gefotografeerd met attributen uit de sportschool, waaraan een boek is toegevoegd. De campagne 'Goede voornemens? Train je leesspier!' richt zich op volwassenen, kinderen en hun ouders, jongeren én laaggeletterden, meldt OBA.
OBA: 'Lezen helpt je ontspannen en het zorgt voor betere concentratie. Maak jouw lijst met goede voornemens compleet en train dit jaar ook je leesspier.'
De campagne, die bij OBA inhouse is ontwikkeld, wordt in outdoor- en online kanalen uitgerold.
McDonald's heeft een 'lekker momentje voor leuk bedrag'
Maak je dag voor een leuk bedrag. Dat is de boodschap en pay-off in de nieuwe campagne van McDonald's. Het betreft het vervolg op de campagne 'Prijsjes waar je blij van wordt' van de fastfoodketen. Met de vervolgcampagne wil de Mac wederom laten zien dat je 'voor een leuk bedrag je dag kunt maken'. 'Wie op zoek is naar een lekker momentje voor een leuk bedrag, is bij McDonald's aan het juiste adres.'
De campagne is wederom ontwikkeld door TBWA\Neboko en wordt uitgerold op televisie, online, outdoor, radio en in de app van McDonald's.
Karin van Prooijen van McDonald's zegt met de campagne weg te willen blijven van 'platte prijscommunicatie'. 'We willen benadrukken dat je in de huidige tijd nog steeds de spontane feelgood-momenten bij McDonald's kunt ervaren. Het gaat erom wat onze betaalbare producten voor onze gasten dóen.'
Nationale-Nederlanden wil steun bieden aan maatschappij
Ook in de nieuwe campagne van Nationale-Nederlanden staan 'goede voornemens' centraal. Onderzoek van de verzekeraar laat zien dat maar liefst 43% van de Nederlanders goede voornemens heeft voor 2024, met name op het gebied van fysiek, mentaal en financieel welzijn.
Steun van anderen blijkt hierbij een belangrijke rol te spelen. Meer dan de helft van de Nederlanders met goede voornemers geeft aan ondersteuning van derden bij het behalen van de goede voornemens belangrijk te vinden. Met de campagne 'Maak je plannen waar, dit jaar' wil Nationale-Nederlanden mensen aansporen het heft in eigen handen te nemen, mét de support van de verzekeraar.
Mariëlle Krouwel, marketingdirecteur NN Group: 'Binnen het huidige sociaal-economische klimaat streven mensen naar het verbeteren van hun eigen weerbaarheid. Nationale-Nederlanden biedt hierbij graag ondersteuning. Uiteraard met financiële producten en diensten, maar ook in vorm van sponsoring op het gebied van sport, cultuur & entertainment.'
De campagne, ontwikkeld door Dentsu Creative, wordt uitgerold op televisie, outdoor, digital audio en social media. Ook Mindshare, Accenture Song, Motivaction, Born05 en Fitzgerald hebben aan de campagne meegewerkt.
Radboud Universiteit doet 'handreiking' naar samenleving
De Radboud Universiteit uit Nijmegen wil met zijn nieuwe campagne duidelijk maken dat ook de mens 'een bedreigde soort' is geworden. En dat de wetenschap hierin 'een cruciale rol' speelt om tot een oplossing te komen.
De campagne, onder het thema 'Je bent nodig', wordt uitgerold op televisie, online en in outdoor en is ontwikkeld door Total Design.
'Door de wereld als ons eigendom te beschouwen, plaatsen we onszelf buiten de natuur en brengen we ons eigen voortbestaan in gevaar. In de zoektocht naar een nieuwe, duurzame balans is de wetenschap meer nodig dan ooit. Voor verbinding in de maatschappij en voor oplossingen naar de politieke beleidsmakers. Radboud Universiteit speelt hierin een belangrijk rol', aldus de universiteit zelf.
De campagne haakt tevens in op het onderwerp 'duurzaamheid', dat een vast onderdeel is van het curriculum van de universiteit. Meer informatie is te vinden op jebentnodig.nl.