Danio lanceert de App Jouw Smaak-campagne waarbij consumenten via WhatsApp food-emoji’s kunnen appen met hun favoriete smaakcombinatie. Het Danone-merk stelt dat er meer dan honderd food-emoji’s tot leven zijn gebracht door een foodstyliste: ‘Emoji’s die je dus echt kunt blenden en eten.’
De campagne is ontwikkeld door Fitzroy.
Instuurproces vereenvoudigen
Mischa Schreuder, creative director bij Fitzroy, vertelt dat het steeds vaker voorkomt dat merken hun doelgroep om input vragen voor een nieuwe smaak: ‘Maar meestal moeten ze daar best veel voor doen. We wilden dit proces voor de Danio-fans makkelijk maken met behulp van emoji’s en Whatsapp.’
De Danio-campagnevideo
PR-activatie
Als toevoeging op de campagne kondigt het zuivelmerk een pr-activatie aan in de vorm van een Live Danio Blend Bar-evenement, welke plaatsvindt in een Jumbo Foodmarkt.
Volgens Schreuder kunnen deelnemers dit evenement live bijwonen via TikTok. ’Tijdens het evenement worden ingezonden smaakcombinaties daadwerkelijk 'geblend' en geproefd door twee bekende influencers.’
Opgenomen in het assortiment
Danio belooft dat de smaak met de meeste stemmen in 2022 wordt opgenomen in het assortiment als limited edition. Ook ontvangt de winnaar een geldprijs.
Lees ook: Grolsch 0.0: ‘Het is jouw tijd, altijd’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!