‘Met de vlam in de pijp’ staat er niet in, te Nederlands wellicht, en ook een nummer als Roadhouse Blues (Keep your eyes on the road, your hand upon the wheel) van The Doors ontbreekt. Over de ultieme truckers-playlist op Spotify valt genoeg te discussiëren, en dat is waarschijnlijk precies de bedoeling van Daf Trucks.
De vrachtwagenmaker heeft met Merkle Nederland een grote Spotify-campagne ontwikkeld waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun vrachtwagenchauffeur-playlists creëren: de DAF Trucker Tracks. Vanaf nu kan iedereen, maar vooral vrachtwagenchauffeurs, luisteren naar de muziek die truckers wereldwijd onderweg het liefst horen.
Campagnepagina
In een campagne op social media worden chauffeurs door trucker-influencers, zoals Jelle Schouwstra, opgeroepen om hun favoriete nummer in te sturen via een speciaal opgezette campagnepagina.
In een videoportret vertellen ze het verhaal achter hun eigen favoriete nummer en waarom dit nummer een plek verdient in de DAF Trucker Tracks playlist. DAF stelt op basis van de ingediende nummers de enorme playlist samen.
Leven met muziek
Inmiddels zijn honderden inzendingen ontvangen en meerdere Spotify playlists samengesteld met onder meer rock, country, pop, classics, hardstyle en dance, maar dus zonder Henk Wijngaard. Truckers uit de hele wereld helpen nu bij het aanvullen van de lijsten.
Daf Trucks laat de gebruikers met de actie natuurlijk zien midden in het leven van de vrachtwagenchauffeurs te staan. 'De cabine is vaak ook de woon- en slaapkamer van een trucker', stelt Roel Koppers, socialemediaspecialist van DAF Trucks: 'Een rit zonder muziek is voor veel chauffeurs dan ook zoiets als een truck zonder wielen. De DAF Trucker Tracks verbindt chauffeurs; ze luisteren naar de muziek die aansluit op hun trucker lifestyle.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!