Crisp, de supermarkt-app lanceert een campagne waarmee het claimt dat het de eerste massamediale campagne van een online supermarkt die landelijke op tv uitgezonden wordt. De boodschappen-app vindt het zelf een belangrijk moment in het bijna driejarig bestaan van het merk. De commercial draait om beter eten met volop smaak.
Beter eten mogelijk maken
Sinds de lancering van de supermarkt-app wil de keten beter eten mogelijk maken voor meer mensen. Met ‘meer mensen’ doelt Crisp op heel Nederland, zo verdedigt het ook de keuze voor het uitzenden van de commercial op prime time-televisie op Nederlands best bekeken zenders.
De organisatie stelt daarbij klaar te zijn voor de toenemende vraag naar verse producten vanuit heel het land.
Klantbehoefte
Volgens Crisp sluit het productaanbod van de supermarkt-app aan bij de behoefte van klanten om vaker vers en gezond te eten. Op zichzelf zou die vraag niet genoeg zijn om een blijvende verandering in het dagelijks eetpatroon door te voeren: ‘maar smaak blijkt dat wel’, zo stelt Crisp.
Met de tv-commercial wil het merk dan ook een ode brengen aan die smaak.
De Crisp-commercial
Jezelf gunnen
Marloes Dobbe, marketing director bij Crisp, zegt dat de boodschappen-app veel loyale klanten heeft die terugkomen vanwege de smaak.
‘Dat woord wordt letterlijk, net als ‘lekker’ en ‘kwaliteit’, opvallend vaak genoemd in reviews - meer dan bij welke supermarkt dan ook. Voor onze eerste commercial hebben we dus ook niet gekozen voor een functionele boodschap. Maar communiceren we dat het een feest is om jezelf elke dag goed eten te gunnen.’
Lef
Voor strategie en concept schakelde Crisp haar partner van het eerste uur in. Boris Nihom, managing director bij DentsuAchtung, laat weten dat Crisp na de samenwerking op brand identity en app-design opnieuw lef heeft getoond en scherpe keuzes heeft gemaakt.
‘Ook in deze commercial vieren we de smaak van beter eten, met iconisch beeld om van te watertanden. Zo bouwen we samen aan een sterk merk dat consistent voelbaar is in elk aspect van de klantervaring.’
De nieuwe tv-commercial wordt vanaf 25 oktober uitgezonden op alle grote Nederlandse zenders.
Lees ook: Hoe en waarom oud-Koning Toto Andy zijn laatste 'droomtransfer' maakte
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!