In de nieuwe campagne Stop Dementie van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal centraal van drie generaties: opa Frans, zijn dochter Sharon en kleindochter Djez-Lin.
In de nieuwe campagne is de impact van de ziekte voelbaar gemaakt in een klein en krachtig familieportret. Opa Frans heeft dementie. Dat raakt niet alleen zijn dochter, maar ook zijn kleindochter. 'Voor mij is het te laat, maar ik wil niets liever dan dat dit hen bespaard blijft.'
Met de nieuwe commercials wil de organisatie nieuwe donateurs werven. Door meer geld te investeren in wetenschappelijk onderzoek, vergroot de kans op preventie en genezing. De campagne is vanaf 3 oktober te zien op diverse tv- en online kanalen.
Snelst groeiende doodsoorzaak
Patricia Kerckhoff, hoofd Marketing en Corporate Communicatie Alzheimer Nederland: ‘De investeringen in dementieonderzoek lopen helaas nog steeds achter op andere ziektes en dat terwijl het momenteel volgens het CBS de snelst groeiende doodsoorzaak is.’
Iedereen heeft een kans van één op vijf om dementie te krijgen. Het aantal mensen met dementie verdubbelt in de aankomende twintig jaar naar een half miljoen mensen, terwijl in de tussentijd de beroepsbevolking halveert. Er is vrijwel nog geen behandeling mogelijk en de ziekte is nog niet te genezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!