Veel Nederlanders staan er niet goed voor met hun pensioen, stelt Brand New Day. Ook mensen die wel pensioen opbouwen, komen mogelijk toch tekort als ze later stoppen met werken. 'Dat komt omdat de dekking van ons stelsel om allerlei redenen onder druk staat. Toch bouwt vrijwel niemand extra vermogen op om het ontstane pensioengat te dichten', aldus de online bank.
In de nieuwe campagne doet Brand New Day een poging om Nederland 'een spiegel' voor te houden. Sander Schimmelpenninck is net als de eerdere campagne begin dit jaar de brenger van de boodschap. Waar de campagne in februari ontwikkeld is door MediaMonks, tekent nu Dawn voor concept en creatie. Het Amsterdamse reclamebureau is een verdere samenwerking 'aan het verkennen'.
Bas van Beusekom, cco Brand New Day: 'We zijn in de tijd van de woekerpolissen opgericht als challenger die de consument beter en goedkoper wil helpen dan de standaard pensioenverzekeraars. Gelet op de actuele discussie over pensioenen en het grote pensioengat van veel Nederlanders is er voor ons nog voldoende ruimte om te groeien.’
Esther Overmars, strategy lead Dawn, over de campagne: 'Geen conceptuele taal en grote beloftes, maar mensen confronteren met feiten die ze begrijpen. We zeggen niet wat mensen anders moeten doen, maar gaan naast ze staan.'
De campagne met de pay-off 'Iedereen een extra pensioenpotje' wordt uitgerold op televisie, radio en online. Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!