Bol.com deelt dit weekend gratis digitale boeken uit aan vakantiegangers die in de file staan. De webwinkel beschouwt de vakantieperiode als een uitgelezen moment om lezen te stimuleren.
Hectometerpaaltje
Nederlanders en Belgen krijgen in ruil voor een foto van het hectometerpaaltje waar men stilstaat een code voor een gratis ebook. Met deze actie wil Bol.com zijn digitale boeken, e-readers en ebook-abonnement 'Kobo Plus' promoten, legt Joep Lucassen, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitaal lezen bij bol.com, uit. ‘Wij vinden het belangrijk om het lezen van boeken zo veel mogelijk aan te moedigen en te faciliteren. Niet alleen door het aanbieden van een ruim aanbod aan fysieke boeken, maar eveneens door de ontwikkeling van digitaal lezen via Kobo Plus.’
Vliegende bibliotheek
Naast Bol.com haken ook andere merken op de vakantieperiode in om lezen te promoten. Ikea onthulde onlangs zijn plannen voor een leeszaal. De actie is tot stand gekomen in samenwerking met Man Booker Prize om genomineerde titels beschikbaar te maken voor een breed publiek.
Ook EasyJet verspreidt gratis kinderboeken tijdens de vlucht. Met het initiatief wil de vliegtuigmaatschappij kinderen stimuleren om meer boeken te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!