Kauwgommerk BenBits sponsort het 21e seizoen van survivalprogramma Expeditie Robinson. Een logische keuze volgens het merk. ‘De deelnemers worden één met de natuur en dat ligt geheel in lijn met de visie van BenBits die onlangs de nieuwe generatie kauwgom introduceerde van natuurlijke oorsprong: vegan, vrij van plastics en met een plasticvrije verpakking.’
Onderdeel van de samenwerking zijn de commercials (zie hieronder), en frequente uitingen rondom het programma waarbij de schildpad, het symbool van BenBits én Moeder Aarde, aandacht vraagt voor hun missie: ‘Het verminderen van (micro)plastic in de natuur en wateren, zodat iedereen op lange termijn kan blijven genieten van de natuur.’
Jongere doelgroep
Daarnaast zegt BenBits met deze samenwerking ook betekenis te willen krijgen voor een jongere doelgroep. Het nieuwe seizoen van Expeditie Robinson is wegens de huidige coronamaatregelen opgenomen in Kroatië en is vanaf 29 augustus elke zondag te zien bij RTL4.
Animatie
Die commercial die BenBits heeft ontwikkeld (bureau: Up&Up), is gebaseerd op het gegeven dat BenBits plant-based en dus plasticvrij is. In de animatiefilm zien we schildpadjes de kauwgom gebruiken om de zee een stukje schoner te maken.
Credits
Bureau: Up&Up
Klant: Milan Dontje, Jochem Schouten
Concept: Hugo Rütter
Productie: Artbox
Executive producer: Geert Jansen
Design & Animation: PlusOne
Direction: Manuel Ferrari
Producer: Thijs Klaassen
Character Design: Amanda Nedermeijer
Muziek: Sebastiaan Roestenburg (Ambassadors)
Sounddesign: Rens Pluijm (Ambassadors)
Meer over BenBits
Behalve de kauwgom zelf, is ook de verpakking van BenBits plasticvrij. Daarnaast ondersteunt het merk de Plastic Soup Foundation in haar missie om plastics en microplastics in de oceanen te verminderen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!