Avrotros lanceert een serie videoportretten waarin Nederlands songfestival-afgevaardigde Jeangu Macrooy en anderen vertellen over de gevonden ‘rhythm’. In de nieuwe campagnevideo, Find Your Rhythm, komen de portretten, die lijn zijn met Macrooy’s nummer voor het festival, Birth Of A New Age, samen. Het nummer zelf gaat over veerkracht en moet een ode zijn aan iedereen die voor zichzelf opkomt en daarbij de kracht van zijn eigen authenticiteit durft te vieren. De campagne is ontwikkeld door Here.
Portretvideo Macrooy
Maatschappelijke taak
Leonie van der Mark, teamleider communicatie Avrotros zegt dat de omroep met de campagne verder wil bouwen aan de maatschappelijke taak die Avrotros heeft. ‘Een omroep waar plek is voor iedereen, ook al zijn we allemaal anders. Het Eurovisie Songfestival is bij uitstek het evenement dat mensen samenbrengt.
John de Vries, creative director van Here vertelt waar de inspiratie voor de campagne vandaan kwam: ‘Natuurlijk kwam die uit Jeangu’s song zelf. Het is een heel persoonlijke song. ‘Find your rhythm’ vertelt welke obstakels we ook tegen zijn gekomen, ze kunnen ons niet breken. Je eigen rhythm vinden. Dat is wat de song en de campagne uitdraagt. Door mee te doen met #TeamJeangu en door het te delen zijn we via het Songfestival met elkaar verbonden.’
De commercial
Campagne
De campagne wordt uitgerold op tv, online en op de verschillende socials.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!