Verzekeraar a.s.r. slaat de handen ineen met Suzanne Schulting, Olympisch kampioen shorttrackster. Zij speelt een rol in de nieuwe a.s.r.-campagne die laat zien hoe innovaties als een robotstofzuiger, flitsbezorgers voor de boodschappen en verlichting met een app ertoe leiden dat we steeds minder bewegen. En waarom dat onwenselijk is, want bewegen is gezond omdat het het aantoonbaar de kans op hart- en vaatziekten verkleint.
a.s.r. lanceert de campagne deze week op tv, online media en in print media. De televisiecommercial is hieronder te bekijken.
Vitality-programma krijgt kritiek
De campagne legt de nadruk op de a.s.r. Vitality-app, die gebruikers op hun smartphone installeren om hun dagelijkse beweging te registreren. De app - die 3,50 euro per maand kost - geeft de gebruiker punten voor de verrichte bewegingsactiviteit. Bij voldoende punten kan de gebruiker cadeaubonnen claimen van bekende (web)winkels of cashback aanvragen op producten of een aanvullende verzekering.
Het Vitality-programma bestaat al even en werd goed beoordeeld door gebruikers. a.s.r. heeft het beloningsbeleid begin november aangepast. Sindsdien doen honderden gebruikers hun beklag in de digitale appwinkels van Google (Android) en Apple (iOS) omdat zij veel minder punten krijgen voor hun dagelijkse beweging. De beloningen zijn ook minder geworden, zo is te lezen in tientallen één ster-recensies.
Credits:
Klant: Hella de Weger, Nelleke Ungersma, Liselore Hunfeld
Campagne: TheMerge
Strategie: Corinne Genestay
Media: MediaReverse
Muziek: Vijay Kanhai
Geluid: Earforce
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!