ANWB vraagt aandacht voor verkeersveiligheid op de fiets: #Zet je licht aan!

Met tag kun je de boodschap lokaal met spuitkrijtverf op fietspaden spuiten. 

ANWB vraagt met de nieuwe 360-campagne ‘#Zet je licht aan! aandacht voor de verkeersveiligheid op de fiets. Via diverse middelen roept de organisatie op je licht aan te zetten door letterlijk gebouwen te verlichten en fietspaden te taggen.

Iedereen kan zelf meedoen door een tag aan te vragen en de boodschap lokaal met spuitkrijtverf op fietspaden te spuiten. 

#Zet je licht aan! wordt ondersteund met een tv-commercial, een serie online video’s, digital out of home-uitingen, radio-inzet en lokale (guerilla) activaties.

Met de campagne maakt ANWB iedereen in Nederland bewust van het belang van goede fietsverlichting door in te zetten op gedragsverandering. Leden en niet-leden worden opgeroepen om massaal de tekst ‘Zet je licht aan’ op fietspaden te spuiten. Daarvoor zijn 40.000 tagpakketten beschikbaar gesteld. Uit onderzoek blijkt namelijk dat door het zien van deze tag, meer fietsers hun licht aan doen. Van vier naar zes op de tien.

Toine de Krosse, campagnemanager ANWB: 'Voor het eerst in een jaar tijd zijn er meer fietsers dan automobilisten in het verkeer omgekomen. Dankzij de 360 graden aanpak bereiken we een groot deel van Nederland en bewijzen we letterlijk dat je bij de ANWB alles vindt om goed voorbereid en veilig op weg te gaan.'

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Toine de Krosse, Monique Dirkse
Concept: Anouk Reitsma, Donny Beek, Djordy van Etten & Toine de Krosse  

Bureau: Yune
Client Service Director: Pablo van den Berg

Creatief Directeur: Jeroen Dontje

Producer: Marlon van der Stigt
Regie: Peggy Steenvoorden

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie