De ANWB viert dit jaar het 75-jarig bestaan. De pechhulpverleningsdienst lanceert daarom een commercial waarmee het de historie van de Wegenwacht in herkenbare oer-Nederlandse situaties wil uitbeelden. De video, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, toont een reis door de tijd tot nu en moet duidelijk maken dat het tegenwoordig naast het bieden van pechhulp aan automobilisten ook e-bikebestuurders weer op weg helpt.
Campagne
Volgens de ANWB is de video de aftrap van het jubileumjaar 2021 waarin het aan de hand van diverse content, campagnes en ledenactivaties stil wil staan bij het rijke verleden van de organisatie en daarnaast ook een blik wil werpen op de toekomst.
Eerbetoon
Toine de Krosse, creatief communicatiestrateeg bij de de ANWB, zegt over de commercial: ‘Met deze commercial laten we zien dat de Wegenwacht haar leden al 75 hulp weer op weg helpt. We zijn altijd dichtbij en staan dag en nacht klaar om duizenden mensen per dag weer mobiel te krijgen.’
Managing Director Pablo van den Berg van Yune voegt daaraan toe: ‘Iedereen heeft een herinnering bij de Wegenwacht. Zowel aan de herkenbare autovloot als de gele praatpalen van vroeger. Deze iconen zijn verankerd in het collectief geheugen. Dat verdient een eerbetoon.'
'Door de wind
De commercial wordt ondersteund door het nummer 'Door de wind', zoals uitgevoerd door Miss Montreal in het tv-programma Beste Zangers. De Krosse: ‘Haar vertolking van het nummer, oorspronkelijk geschreven door Stef Bos, past prachtig bij het verhaal dat wij met alle Nederlanders willen delen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!