Snoop Dogg is het nieuwe gezicht van G-Star Raw. In de eerste commercial die de samenwerking oplevert, is de centrale gedachte ‘Say it Witcha Booty’, zeg het met je billen. Vrouwenbillen wel te verstaan. Die komen wiebelend voorbijlopen, zien we dansen en ook schoonzwemmend in het zwembad (met jeans aan). Helemaal hiphop, helemaal Snoop Dogg, maar voor G-Star een gewaagde keuze, omdat een groeiende ‘woke-doelgroep’ zich stoort aan het opvoeren van vrouwen als lustobject. G-Star Raw spreekt zelf van een ‘tongue-in-cheek campagne’. Het publiek wordt uitgenodigd om het te zien als een commercial met een knipoog.
Booty's overal
‘Da booty’ zien we overigens ook terug als vliegtuigstrepen in de lucht, een anatomisch model, een gesnoeide haag en een tropisch privé-eiland. Letterlijk alles is een lekkere kont in de commercial. Een ge-body-painte jeans op levende damesbillen passeert ook de revue.
Passend
G-Star werkte eerder samen met iconische wereldartiesten uit de categorie ‘supercool’. Onder CMO Thecla Schaeffer werd bijvoorbeeld een samenwerking met Pharrell Williams gesmeed. Gwenda van Vliet, de huidige CMO, zegt dat Snoop Dogg bij G-Star past. ‘Hij is de beste in zijn klasse, authentiek en uitgesproken. Hij weet zichzelf steeds weer opnieuw uit te vinden en brengt werelden op een onverwachte manier bij elkaar. Iconisch en toegankelijk – net als denim.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!