Alles voor een schitterend oud & nieuw. Met die pay-off sluit Albert Heijn het jaar af. In zijn nieuwe campagne maakt de super er met zijn klanten een 'gezellig, lekker en voordelig' oudjaarsfeest van.
De oudjaarscommercial volgt op de overwegend goed ontvangen en ‘magische’ kerstcommercial van de super eerder deze maand. We kijken naar de bekende AH-familie die samen oud & nieuw viert en waar Ilse haar geliefden nog even in de maling neemt. Ook wordt de bonusfolder van AH onder de aandacht gebracht, waarmee de super duidelijk wil maken dat er in de laatste week van het jaar 'voordelig boodschappen' kan worden gedaan.
De commercial is ontwikkeld door TBWA\Neboko, het vaste bureau van de supermarktketen. De tv-commercial wordt verspreid in de week tussen kerst en oud & nieuw en is zichtbaar rondom 'de primetime shows' van de publieke omroep en commerciële zenders.
Het juiste moment
Aardig detail is dat de commercial vorig jaar al is opgenomen, maar vanwege de coronamaatregelen besloot Albert Heijn 'm toen niet uit te zenden. Nu we oud & nieuw weer als vanouds kunnen vieren, is dit voor de super het juiste moment de commercial te lanceren.
Johan van der Zanden, chief marketing officer, licht toe: 'De commercial is ingestoken op een vanouds gezellige jaarwisseling met familie en vrienden.'
De commercial wordt op televisie en online uitgerold. Ook laat tv-kok London Loy op social media namens Albert Heijn zien wat er bij de super 'allemaal voor lekkers' te vinden is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!