In de tijd van goede voornemens vallen alle sportmerken over elkaar heen met goede adviezen, maar Ace & Tate neemt het niet te serieus. De campagne begon in november met een teaser. Nu zijn de eerste twee flights van de campagne live, en zijn de niet zo sportieve video's te zien via de sociale kanalen.
No skills required
Met een serie sportbrillen (o.a. ski) lanceert brillenmerk Ace & Tate hun sportcategorie die zij presenteren met een campagne die zich voor de verandering eens niet richt op de performance athlete, maar op misschien wel de grootste groep atleten die er is: de atleet die zijn sportprestaties minder serieus neemt dan zijn stijl op de piste. Het motto van de campagne: No skills required.
Voor het creatieve concept van de campagne klopte Ace & Tate bij Natwerk aan, de productie lag in handen bij Sticky Stuff.
Bekijk hieronder de campagnefilm
Zelfspot
Het brillenmerk wil mensen aanmoedigen om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. In de campagne worden mensen gevierd die zelfverzekerd genoeg zijn voor wat zelfspot. Omdat Ace & Tate niet alleen een nieuw product maar ook een nieuwe categorie geïntroduceerd heeft is er eerst een tease-fase ontwikkeld.
Om het product een verrassing te houden heeft Natwerk de dragers zonder bril afgebeeld. Na een weekje skiën in de zon, zit de bril afdruk nog op hun gezicht. Vervolgens heeft Natwerk in samenwerking met social bureau Unlike en productiehuis Sticky Stuff een launchvideo gecreëerd en vijf Tik Toks om de nieuwe collectiecategorie te lanceren.
Hier zien we de sporters in onverwachte situaties met de nieuwe sportbril op. De video en Tik Toks zijn geïnspireerd op verschillende TikTok-trends, zoals: actual vs. reality en you’re wondering how I got here.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!