In aangrijpende campagne over verzorgingsarmoede vertellen mensen over hun schaamte en verlies aan eigenwaarde

Kruidvat start vandaag, op Wereldarmoededag, een campagne in samenwerking met Stichting Armoedefonds.

Je tanden poetsen met tandpasta, haren wassen met een shampoo of even je kleren in de machine gooien met een lekker ruikend wasmiddel. Wat voor de meesten normaal is, blijkt voor sommigen een onbetaalbare luxe.

In de campagne Pure Luxe van Kruidvat komen mensen aan het woord die hier onder te lijden hebben. Ze vertellen over de schaamte, hun verlies aan eigenwaarde, omdat ze zich niet zo kunnen verzorgen als ze willen.

Voor de campagne over deze verzorgingsarmoede zocht Kruidvat samenwerking met Stichting Armoedefonds om meer bekendheid aan de problematiek te geven, want dat blijkt hard nodig.

1 op de 7 Nederlanders leeft in verzorgingsarmoede, blijkt uit onderzoek van Ipsos I&O. Daarvan is sprake  als iemand in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten, zoals tandpasta, wasmiddel of deodorant kon kopen vanwege een tekort aan financiële middelen.

Moedig

De fysieke en psychologische gevolgen zijn groot. Door persoonlijke verhalen te delen, wil Kruidvat de zichtbaarheid van dit maatschappelijke probleem vergroten. De campagne is ontwikkeld door DDB Amsterdam, in samenwerking met Wefilm Creative Agency

‘Dat deze mensen het aandurven om hun verhaal te vertellen vinden we heel moedig’, zegt Brenda Smith, marketingdirector van AS Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onderdeel van is. ‘Dankzij hun inzet kunnen we meer bewustwording creëren voor de strijd tegen verzorgingsarmoede.’ 

Wereldarmoededag

De campagne trapt op Wereldarmoededag af met de 90’ film op tv, aangevuld met pr, online video, display, bisocoop en social advertenties en branded content. De campagne loopt ook in België.

Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Strategie en concept: DDB Amsterdam
Uitwerking: DDB Amsterdam
Productie: Wefilm
Regisseur: Joey de Leeuw
Offline edit: Sam Groesbeek
Online / grading: de Grot
Geluid: Public Audio
Muziek: MassiveMusic
Media direction: Wefilm Media
Media: EssenceMediacom
PR: ACE | Glasnost
 *De partners die samenwerken met Kruidvat tijdens de Samen in Actie weken zijn Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, PK Benelux, Royal Sanders en Henkel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie