Je tanden poetsen met tandpasta, haren wassen met een shampoo of even je kleren in de machine gooien met een lekker ruikend wasmiddel. Wat voor de meesten normaal is, blijkt voor sommigen een onbetaalbare luxe.
In de campagne Pure Luxe van Kruidvat komen mensen aan het woord die hier onder te lijden hebben. Ze vertellen over de schaamte, hun verlies aan eigenwaarde, omdat ze zich niet zo kunnen verzorgen als ze willen.
Voor de campagne over deze verzorgingsarmoede zocht Kruidvat samenwerking met Stichting Armoedefonds om meer bekendheid aan de problematiek te geven, want dat blijkt hard nodig.
1 op de 7 Nederlanders leeft in verzorgingsarmoede, blijkt uit onderzoek van Ipsos I&O. Daarvan is sprake als iemand in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten, zoals tandpasta, wasmiddel of deodorant kon kopen vanwege een tekort aan financiële middelen.
Moedig
De fysieke en psychologische gevolgen zijn groot. Door persoonlijke verhalen te delen, wil Kruidvat de zichtbaarheid van dit maatschappelijke probleem vergroten. De campagne is ontwikkeld door DDB Amsterdam, in samenwerking met Wefilm Creative Agency
‘Dat deze mensen het aandurven om hun verhaal te vertellen vinden we heel moedig’, zegt Brenda Smith, marketingdirector van AS Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onderdeel van is. ‘Dankzij hun inzet kunnen we meer bewustwording creëren voor de strijd tegen verzorgingsarmoede.’
Wereldarmoededag
De campagne trapt op Wereldarmoededag af met de 90’ film op tv, aangevuld met pr, online video, display, bisocoop en social advertenties en branded content. De campagne loopt ook in België.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!