We hebben er twee jaar naar toegeleefd, maar nu gaat het ein-de-lijk gebeuren. We mogen weer de festivalweides op. Tijd voor een berg voorpret met drie toffe merkactivaties.
Kyrö – Niet meer in de rij
Bureau: Superson
In de rij staan voor je drankje is een van irritantste dingen op een festival. Dat inzicht bracht het Finse ginmerk Kyrö op een simpel maar briljant idee. Aan het begin van de zomer zocht Kyrö een team van professional queuers: mensen die voor festivalbezoekers in drankrij gingen staan, zodat zij geen seconde van het feest hoefden te missen. Met de campagne bereikte Kyrö 2 miljoen Finnen. Niet gek voor een land met 5,5 miljoen inwoners.
BMW - The Road to Coachella
Bureau: Mirrored Media
Om de elektrische i-modellen onder de aandacht te brengen bij een jongere doelgroep, is BMW partner van het Amerikaanse Coachella-festival. Khalid speelde de hoofdrol in de prijswinnende campagne The Road to Coachella 2019. De r&b-ster maakte – met in zijn kielzog een groep influencers – een road trip in een BMW i8 die was gepimpt in de stijl van het art work van zijn album Free Spirit. Er was een pitstop party met fans, merchandise en heel, heel veel online buzz.
Miele – Dans je schoon op Lowlands
Bureau: Buutvrij for Life
Het degelijke Duitse Miele met een merkactivatie op Lowlands? Het kan! Maar alleen als je het invult met een dosis fun. Dans je schoon op Lowlands was een life-size wasmachine voor mensen die geen zin hadden om in de rij te staan voor de campingdouche. Eenmaal binnen belande je in een holy-shit-wat-is-dit-bubbling-schuimparty-extravaganza. En terwijl jij aan het feesten was, werd je stinkende festivaloutfit gewassen en gedroogd. Gemiddelde rapportcijfer van Lowlanders: een mooie 8,9.
Jesse Post is creative director bij BrandBase, bureau gespecialiseerd in brand-experiences.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!