Werkplezier heeft de hoogste prioriteit bij medewerkers in de Nederlandse bureauwereld. 70 Procent van de respondenten van een onderzoek in opdracht van Mentorship.agency noemt dit als belangrijkste aspect. Maar slechts 53 procent is tevreden met de huidige functie en werkgever.
Aan het onderzoek deden 125 professionals werkzaam aan bureauzijde mee. Hierbij werden personen ondervraagd die werken bij (digital) marketing, media en reclamebureaus. Er werd gekeken naar de factoren die invloed hebben op werkplezier, werktevredenheid en carrièreontwikkeling binnen de branche.
Na werkplezier volgen salaris en contractvoorwaarden met 63 procent. Ambitie en uitdaging staan op de derde plaats met 48 procent, wat duidt op de behoefte aan kansen voor groei en ontwikkeling in een stimulerende werkomgeving.
Slechts 53 procent tevreden over huidige functie en werkgever
Slechts 53 procent van de respondenten is tevreden met hun huidige functie en werkgever. 36 Procent is slechts enigszins tevreden, terwijl 11 procent aangeeft ontevreden te zijn. Verder geeft 58 procent aan dat een beter salaris en betere arbeidsvoorwaarden gewenst zijn. Bijna een kwart voelt de druk om buiten werktijd bereikbaar te zijn.
Mentorschap blijkt een potentieel waardevol instrument te zijn, waarbij meer dan 70 procent van de respondenten de voordelen van een mentor erkent, vooral op het gebied van vakinhoudelijke kennis, professioneel netwerk en carrièreplanning. Volgens Chantal Luitjes van Mentorship.agency wordt in het buitenland (zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk) veelvuldig gebruikgemaakt van mentors, terwijl die ontwikkeling in Nederland nog achterblijft.
De onderzoekdata onthullen volgens Mentorship.agency dat er 'dringende noodzaak is' om de werkplezier, werktevredenheid en carrièreontwikkeling van werknemers in de reclamebranche te verbeteren. 'Het implementeren van mentorprogramma's en het bieden van eerlijke beloning en goede arbeidsvoorwaarden zijn cruciale stappen om een positieve en productieve werkomgeving te creëren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!