TikTok heeft na een pitch gekozen voor Coopr als exclusief pr- en communicatiebureau voor alle activiteiten in Nederland. Het bureau gaat het platform ondersteunen met hun persbeleid en reputatiemanagement.
De focus ligt op het versterken van het TikToks reputatie als 'een positief en veilig platform dat dagelijks miljoenen gebruikers laat samenkomen voor zelfexpressie en entertainment'.
Coopr werkt voor het account samen met Umlaut van Denise Cremers. Umlaut begon vorig jaar en richt zich op het tijdelijk koppelen van senior marketingcommunicatie- en pr-professionals aan klanten. Cremers heeft het team samengesteld dat hier voor TikTok gaat werken. Ze is zelf head of account. 'TikTok viel voor "the best team on the job" benadering van Umlaut.'
Samenwerking Duitsland
De twee bureaus werken vanuit Amsterdam en Rotterdam intensief samen met een internationaal TikTok 'Commsteam' in Berlijn en München. Cremers: 'De creativiteit en de culturele relevantie van het platform, in combinatie met de achterkant waarbij mediarelaties en reputatiemanagement belangrijke factoren zijn, maken dit voor mij persoonlijk één van de leukste klanten om voor te werken. Als communicatieprofessional voelt dit dan ook als meespelen in de Champions League.'
Jos Govaart, communicatiestrateeg en medeoprichter van Coopr: 'We hebben bij Coopr veel ervaring en expertise opgebouwd als het gaat om het ondersteunen van snelgroeiende mediaplatformen. TikTok is daar in de huidige tijd daar misschien wel het grootste voorbeeld van.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!