Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile na selectieprocedure naar TBWA\Neboko voor merken T-Mobile, Tele2 en Ben

Tisha van Lammeren: 'Wij waren op zoek naar een bureau dat de belofte van de drie merken zo goed mogelijk tot leven kan brengen.'
Tele 2 tmobile ben
Tele 2 tmobile ben

T-Mobile gaat een samenwerking aan met TBWA\Neboko voor de marketingcommunicatie van de merken T-Mobile, Tele2 en Ben.

Tisha van Lammeren, chief commercial officer consumer bij T-Mobile spreekt van een 'intensief partnership' en een nieuw hoofdstuk rond de marcomactiviteiten. T-Mobile wil deze activiteiten voor de drie merken centraal coördineren, terwijl er in het verleden samen werd gewerkt met verschillende bureaus.

related partner content for mobile comes here

Verder stroomlijnen

T-Mobile begon deze ingrijpende verandering met een selectieprocedure waarvoor zeven kandidaat-reclamebureaus waren uitgenodigd: TBWA, DDB Unlimited, Publicis Groupe, Accenture, 180 Kingsday, Indie en Alfred. Na vier selectierondes, die deels virtueel plaatsvonden vanwege Covid-19, bleven er twee kandidaten over: naast TBWA\Neboko was dat Publicis Groupe.

Het huidige T-Mobile bureau Anomaly besloot niet aan de pitch deel te nemen. Ook Alfred deed niet mee, vanwege conflicting accounts.

De keuze viel op TBWA\Neboko voor 'de werkwijze, bedrijfscultuur, strategie en creativiteit', 
           
Van Lammeren: 'Na de fusie met Tele2 hebben we de marketingteams van T-Mobile, Tele2 en Ben al samengevoegd. Maar met drie merken, drie toonaangevende reclamebureaus en een aanzienlijk netwerk van leveranciers, werd het tijd om de activiteiten verder te stroomlijnen en coördineren. Daarom waren wij op zoek naar een reclamebureau dat de belofte van de drie verschillende merken zo goed mogelijk tot leven kan brengen. Deze nieuwe samenwerking met TBWA\Neboko stelt ons in staat om de volgende stap te zetten in onze merkstrategie.'

Flexibele inzet andere leveranciers

Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko: 'Met een data-gedreven, "customer centric" aanpak gaan we graag samen met T-Mobile - en onze digital customer experience agency TBWA\X - aan een mooie toekomst bouwen.'

TBWA\Neboko is een partner voor alle marketingcommunicatieactiviteiten van T-Mobile en de volledige merkstrategie over alle drie de merken heen, maar de telecomprovider blijft gebruikmaken van de flexibele inzet van andere leveranciers. Deze kunnen op uitnodiging van T-Mobile voorstellen doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Coen Olde Olthof

Well done Rik & Team.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in