Spa lanceert nieuwe campagne 'Beter drinken, beter leven' met model Linda Deplacie

Marketing manager Mélanie Decelle: 'Linda is meer dan ooit het symbool van tijdloze puurheid.'

Linda Depaclie, ambassadeur van Spa.

In de outdoor- en printcampagne van Spa brengt het 61-jarige model Linda Deplacie een ode aan 'de kracht van puurheid'. Ook introduceert het mineraalwatermerk een academie waarmee jong en oud op een positieve en interactieve manier wordt geïnspireerd om beter te drinken, aldus Spa. De campagne is ontwikkeld door het Brusselse bureau Happiness.

Gelukkig op elke leeftijd

Linda Deplacie is een oude bekende van Spa. Nadat ze al in 1985 en 2002 'in al haar puurheid' in beeld werd gebracht, werkt ze nu wederom samen met het merk. Deplacie zelf zegt: 'De boodschap die ik als ambassadeur van Spa wil uitdragen, is dat iedereen beter en gezonder kan leven. Het is niet moeilijk: beter eten, beter bewegen en dus ook... beter drinken. Het is een kleine inspanning, maar maakt een groot verschil. En het maakt ook gelukkiger, op elke leeftijd. Ik denk dat ik daar wel een bewijs van ben.'

Beter drinken

Spa ziet het als zijn ambitie om meer mensen te helpen beter te drinken. Mélanie Decelle, marketing director bij Spadel Benelux (moederbedrijf Spa), zegt: 'Het is onze verantwoordelijkheid, zo voelen we dat in elke vezel van ons merk. We willen graag gezonder leven, maar realiseren ons onvoldoende dat naast gezond eten en bewegen ook beter drinken belangrijk is: bewust kiezen voor zuiverheid en natuurlijkheid. Geef jezelf de puurheid die je verdient, bij elke slok, elke dag, een leven lang. Deze missie willen we met plezier en inspiratie uitdragen, ongeacht leeftijd. Daarom zijn we ook zo trots op Linda als onze ambassadeur.'

‘Niet bedoeling te choqueren’

Waarom is voor de derde keer gekozen voor een samenwerking met Deplacie? Waarom past zij zo goed bij Spa? Decelle: 'Omdat ze haar 'pure ik' meeneemt als symbool voor ons merk. Linda is meer dan ooit een symbool van tijdloze puurheid en hoe beter drinken een belangrijke rol speelt in het nastreven naar een gezonde levensstijl.' Over de keuze voor een blote vrouw (en geen man), zegt Decelle: 'We hebben er bewust voor gekozen vast te houden aan de originele advertentie uit 1985. De naaktheid die Deplacie uitstraalt is een krachtige en symbolische illustratie van de voordelen die het heeft op je lichaam. Het is niet onze bedoeling om te choqueren, maar om puur te zijn. Het doel is dus echt om een positieve boodschap te verspreiden.'

Wat moet de campagne 'Beter drinken, beter leven' het merk precies opleveren? 'We willen een meer actieve en relevante rol spelen in het leven van de consument. Dat doen we natuurlijk met onze producten, maar ook door het bieden van allerlei soorten support, zoals onze academie.'

Linda Deplacie in 1985.
Linda Deplacie in 1985.

De campagne is te zien op 'de grote outdoorschermen' in Nederland en België en daarnaast op social media en in print. Meer info over de campagne en academie op spa.nl.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Lenny Ossewaarde
Dit idee werd 10 jaar geleden al een keer uitgevoerd door Duval Guillaume Brussels, er is niet eens een nieuwe foto genomen, het is ook hetzelfde beeld. Dus hoezo nieuwe campagne? Oude campagne van stal gehaald liever. Het idee is zeker niet bedacht door Happiness.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie