S4 Capital komt vanaf vandaag met Media.Monks: een nieuw, overkoepelend merk dat MediaMonks, MightyHive en alle bureaus die de afgelopen jaren werden overgenomen - zoals IMA - integreert. Voortaan is er dus één merknaam waaronder alle disciplines vallen. S4 Capital blijft daarboven bestaan als financiële entiteit met een Londense beursnotering.
De nieuwe merknaam moet de gezamenlijke achtergrond in creatieve content, data en digital media benadrukken. Media.Monks bestaat uit een team van bijna zesduizend experts die vanuit 57 locaties in 33 landen werken.
Sir Martin Sorrell, executive chairman van S4Capital: 'Het traditionele en analoge model van de reclameholdings is al meer dan zeventig jaar oud. Het gaat terug tot Marion Harper en IPG in de jaren vijftig en schreeuwt om echte verandering. Digitalisering heeft het speelveld voorgoed veranderd en merken hebben een ander soort organisatie nodig om de verbinding te maken met hun klanten: puur digitaal, met data-gedreven creatieve content. Het moet sneller, beter en goedkoper, allen vanuit één gezamenlijke P&L. De 24 bedrijven die S4Capital tot nu toe heeft samengebracht hebben elk op hun eigen, complementaire manier verandering teweeg gebracht. Met onze gezamenlijke missie bieden we een reclame- en marketingservicesmodel voor een nieuw tijdperk.'
Zeshoek
De organisatiestructuur die het bedrijf eerder dit jaar introduceerde, moet samenwerking en innovatie stimuleren binnen verschillende teams: 'countries, core, client, categories, capabilities and corporate'. De zeshoek in het logo - die eerder ook terugkwam in het logo van MightyHive - is een afspiegeling van deze structuur en de zes verbonden componenten.
Medeoprichter van Media.Monks, Wesley ter Haar: 'Het overkoepelende merk is nooit een eenzijdige beslissing vanuit de boardroom geweest. Het merk is gevormd met input van een breed scala aan teams en talent en de oprichters. Voor onze mensen betekent dit dat ze allemaal collega’s zijn, de mogelijkheid hebben om te groeien en hun carrière vorm te geven naar hun eigen wensen, met wereldwijde mogelijkheden.'
Voor de klanten geldt volgens Ter Haar dat ze blijven werken met dezelfde teams en de dagelijkse praktijk verandert niet. 'Maar vanaf nu hebben ze nog makkelijker de beschikbaarheid over een selectie van specialistisch talent.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!