Overslaan en naar de inhoud gaan

Rotterdam presenteert Agency at Night: 'Hier gebeuren óók mooie dingen'

Ruim 40 bureaus doen mee aan het evenement op vrijdag 15 maart. 'Mooi dat we een soortgelijk festival als Adnight hebben.'
agency at night
Rotterdam als creatieve industrie barst uit z'n voegen, stelt Jeroen Wolfs.
agency at night
Rotterdam als creatieve industrie barst uit z'n voegen, stelt Jeroen Wolfs.

Op vrijdag 15 maart openen ruim veertig creatieve bureaus in Rotterdam de deuren voor publiek tijdens Agency at Night, een initiatief van digitaal bureau Okaia en eventbureau Compagnon Events.

related partner content for mobile comes here

Doel van Agency at Night is om jonge creatievelingen te enthousiasmeren voor een potentiële baan in de Rotterdamse bureauwereld. Bureaus die zich al hebben aangemeld zijn onder meer Dept, Fabrique, DPDK en Flabbergasted.

'Kijk binnen bij bedrijven die de kern vormen van het creatieve hart van Rotterdam. Het kan gaan om een rondleiding of masterclass, maar ook een Mario Kart-toernooi of informele borrel. We laten de bureaus vrij in wat ze organiseren, daar komen vaak de mooiste dingen uit. Maar één ding is zeker: bezoekers zullen worden geïnspireerd', zegt organisator Jeroen Wolfs van bureau Compagnon.

Meerdere festivals

Het moet gezegd: Agency at Night heeft de nodige gelijkenissen met het al langer bestaande Adnight uit de hoofdstad, zowel in naam als concept. Wolfs wil daar desgevraagd inhoudelijk niet op ingaan. 'Er bestaan in Nederland meerdere festivals voor de creatieve industrie. Wij vinden het een tof idee om deuren te openen die normaliter gesloten blijven, zoals je dat ook ziet bij de Museumnacht of Hotelnacht. Ik denk dat het mooi is dat we nu een soortgelijk festival als Adnight ook in Rotterdam hebben', zegt hij.

Het uiteindelijke doel van Agency at Night is om Rotterdam als creatieve industrie op de kaart te zetten en te laten zien dat de stad op dat vlak 'uit z'n voegen barst', aldus Wolfs. En ja, dat is nodig volgens de organisator. 'Logisch dat er veel in Amsterdam gebeurt op creatief gebied, het is immers de hoofdstad. Het is dan aan de omliggende steden, zoals Rotterdam, om te laten zien wat wij in huis hebben en dat hier óók mooie dingen gebeuren.'

Het evenement vindt als benoemd plaats op vrijdag 15 maart, van 17:00 tot 23:00 uur in het centrum van Rotterdam. Tickets kosten 10 euro (regulier) en 5 euro (studenten). Meer info op agencyatnight.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Esther Olofsson

Super tof initiatief! En mooi dat veel Rotterdamse bureaus de kans grijpen om ook een inhoudelijk programma aan te bieden.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in