Premium

Peugeot kiest na creatieve pitch voor Accenture Song

Automerk neemt na drie jaar afscheid van Omnicom. Accenture Song moet bijdragen aan elektrische ambities en een jonger publiek aanspreken.

De lanceringscampagne voor deze elektrische SUV E-3008, begin 2024, wordt de eerste opdracht van Accenture Song

Peugeot heeft na een pitch Accenture Song gekozen als haar nieuwe wereldwijde creatieve partner.

Het Franse automerk, onderdeel van autoconcern Stellantis, zet in op het aantrekken van een jonger, wereldwijd publiek met een uitgebreide lijn elektrische voertuigen. Het wil in 2025 de marktleider op het gebied van elektrische voertuigen in Europa te worden.

Accenture Song moet daarbij helpen ‘door Peugeots verhaal over alle kanalen uit te dragen’.

De eerste grote campagne wordt de lancering van de elektrische SUV E-3008 begin 2024, gevolgd door de introductie van de E-5008 en meer nog aan te kondigen modellen.

Boek Open gesloten

Het account van Peugeot was de afgelopen drie jaar in handen van Omnicom, dat daarvoor een speciale unit in het leven riep onder de naam Open, ofwel Omnicom voor Peugeot Engine.

Daarvoor was het Franse automerk langdurig verbonden aan BETC en Havas, beide met Franse roots, een relatie die uiteindelijk 30 jaar standhield.

Het automerk heeft zijn marketinginspanningen nu gecentraliseerd. Accenture Song zal vanaf januari 2024 alle internationale reclameactiviteiten – van Europa tot Azië-Pacific –leiden.

Partners met lef

Volgens Phil York, hoofd marketing & communicatie bij Peugeot, vragen de transformatie in de autoindustrie en de verschuivende klantverwachtingen om ‘innovatieve partners met lef.

York: ‘Accenture Song is de ideale keuze om ons te begeleiden naar een volledig elektrisch aanbod en het zetten van nieuwe standaarden in design en technologie.’

David Droga, ceo van Accenture Song, stelt dat Peugeot zich in het elektrische segment kan onderscheiden ‘door zijn mensgerichte en persoonlijke benadering’. Accenture Song kan deze visie op elektrische mobiliteit volgens hem versterken ‘met innovatieve technologie en baanbrekende creativiteit’.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie