De Nederlandse Spoorwegen brengt zijn social media-activiteiten onder bij Yune, dat verantwoordelijk wordt voor social strategie, content en campagnedoorvertaling richting reizigers nationaal en internationaal, aldus de NS. Het contentmarketingbureau volgt hiermee concullega Johnny Wonder op. TBWA\Neboko blijft het vaste reclamebureau van de NS.
Ivo Steffens, directeur commercie bij NS, zegt: 'We zijn hard bezig ons te ontwikkelen tot een breed mobiliteitsbedrijf dat Nederland voor iedereen bereikbaar houdt. We willen onze reizigers gemakkelijke, flexibele en comfortabele deur-tot-deur reizen bieden, waarbij we steeds meer datagedreven werken en keuzes onderbouwen aan de hand van onderzoek. Door de samenwerking met Yune verwachten we hier verder stappen in te maken.'
Iconisch merk
Thijs Jaski, managing partner van Yune, vult aan: 'Vorig jaar zomer zijn we live gegaan met onze herpositionering, waarmee we consumentengedrag en -data een sturende rol laten zijn in hoe we merken bedienen. We zijn dan ook zeer verheugd dat we een iconisch merk als NS hebben overtuigd van ons gedachtengoed. Flexibele mobiliteit is meer dan ooit relevant.'
De partijen laten weten dat de samenwerking de komende tijd 'verder wordt vormgegeven', waarbij gedacht kan worden aan de uitrol van de nieuwe strategie en content-uitingen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!